tisdag 13 oktober 2015

Utbildningsdag, hemsytt och veckomatsedel.


Detta har varit en låång dag! 
Jag hade utbildning på jobbet 8-17, och Mattias blev hemma med Tiril. Hon behövde en sista vilodag kändes det som, men nu hoppas vi att hon ska hålla sig frisk ett tag igen! Kiron har fått lite hosta och snuvighet, men vi hoppas att det stannar där. 

Dagens utbildning handlade bl.a om värdegrunden vi arbetar efter i kommunen, hur vi bemöter arbetskompisar, brukare, chef m.m, olika synsätt och verktyg att arbeta sig ur en "satt roll" man hamnat i, med mycket mera.  Det blev många roliga diskussioner. Jätteintressant!! Det kommer bli två tillfällen till, i november och december. Det känns kul! 

Även om det var intressant är man inte van att i princip sitta still en hel dag. Jag och bror tog en liten promenad i finvädret under lunchen. =) 

En underlig syn. 

När jag kom hem var jag så trött, så jag har kommit på mig själv flera gånger ikväll med att glömma bort vad jag skulle göra, stirra tomt ut i luften x antal minuter, göra nåt helt tokigt och komma av mig mitt i. Knäpp!! =P 
Sen middagen var undanstökad gick Mattias iallafall ut och bytte till vinterdäck på bilen (snorhalt imorse, jag fick skjuts av min kusin som skulle hämta några saker hos oss)! 
Jag och Kiron spelade lite "Operation Star Wars Edition" och Tiril var vår bank. =) Vi hoppade högt när R2D2 pep eller lät när vi råkade nudda "väggarna". Kiron vann! 

Igår sydde jag en tunika till Tiril. Hon har fotografering imorgon och vi kan ju inte bryta traditionen med hemsytt då, det har hon hittills haft alla år! 

Sist men inte minst har vi spikat veckans matsedel! 
Jag jobbar natt i helgen men har sökt ledigt söndag då Kiron fyller år! 

MÅN: Ugnsfalukorv med potatismos
TIS: Ugnspannkaka med kassler, 
ONS: Köttfärsgratäng med pasta
TORS: Lax, potatis med fuskhollandaise
FRE: Hemgjord pizza
LÖR: Ärtsoppa
SÖN: (Kirons val) Kycklingfilé med ris och currysås

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...