torsdag 11 augusti 2016

Tripp söderut del 2! Slottet och Gröna lund!

Här kommer nästa inlägg från vår 5-nätters semestertripp! 

ONSDAG 27/7
Best Western Hotel Bromma Plus: Efter en god natts sömn i världens skönaste hotellsängar (stor skillnad från varma campingstugan natten före!!!) blev det hotellfrukost. Var nog den bästa hotellfrukosten jag ätit. Kock-Tina har varit med och komponerat menyn, fanns så mycket gott för oss alla. =) Kiron åt tex. 10 plättar (och han är oftast ingen frukostmänniska)! 

Sen tog vi oss in till stan igen. Lite sightseeing i Gamla stan...

...och en titt på Slottet och Högvakten! 

Sedan lunch på fullpackade Västerlånggatan (svårt att hitta lediga sittplatser!) innan vi åkte ut till Djurgården igen. Mot Gröna lund! 
I vårt hotellpaket ingick inträde till Gröna lund, och så köpte vi åkpass till barnen. Jag åkte de flesta karusellerna med dem, Mattias hade ryggont och han är heller ingen karusellmänniska, blir så illamående. =) Det var jättemycket folk och långa köer till de flesta karuseller. Men de har skyltar som visar ungefärlig kötid, som mest 40-50 min när vi var där. Men vi tog alltid när det stod som mest 30-40 min, och 40 min var nog det vi stod som längst. Tiril hann med 7 åk-attraktioner och Kiron 8. Vi åkte ingen av de värsta. ;) 

Började med Skrattkammaren! 

...lite Barnradiobilar!

Jag hade gärna gått "House of Nightmares" och Mattias med, men haha vi kan inte ta med barnen och jag vågar inte gå det själv! =D

Bläckfisken var INTE min typ av karusell, bara snurra snurra fort fort, och jag måste fått nån felande vagn för när alla andras stannat fortsatte min att snurra ett bra tag så jag var alldeles tokyr. Men vad gör man inte för barnen, även om vi inte satt i samma vagn. 
Jag och Kiron åkte sen Flygande mattan, medan M och Tiril satte sig och tog lite "refreshments". 



Vi gick sen hela familjen och "åkte" Lustiga Huset, det var den kön som var vår längsta väntan. Men också den attraktion som vi nog alla tyckte var roligast! 


Sen särade vi på oss lite igen, Kiron ville så gärna åka Vilda Musen och det var lite kortare kö nu vid middagstid, så vi passade på han och jag. Det är den lila banan på bilden.. Skitkul! Haha Kiron sa efteråt att den nog var "lite läskigare än han trott" men han gillade den. 
Mattias och Tiril gick under tiden och kikade lite efter nånstans att äta middag. Tiril fick åka Elefanterna. =) Sen åt vi Lasagne/pannkaksbuffé och fick lite ny energi. Jag och barnen åkte Tekopparna...
...och till sist åkte hela familjen Kärlekstunneln som Tiril mest längtat efter, och det blev också en favorit. ;) 



Haha här är min och Kirons bild från Vilda Musen, och M och Tirils bild från Lustiga huset. ;) 

Nu var klockan vid 19.30 igen och parken var fullsatt då det var konsert med Lionel Ritchie, fick t.om.  höra när vi kom ut att de skulle stänga insläppet tidigt pga. säkerhetsrisker. Trötta och nöjda for vi hem till hotellet igen! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...