söndag 4 februari 2018

Årsenkät 2017!


1. Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Oooja, ganska mycket! Något värt att nämna är gick ner 23 kg. ;) Har varit ett händelserikt och intressant år och jag har lärt mig mycket om mig själv.


 2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga, som vanligt. ;)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2017?
Nej.

 4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov!!

 5. Vilka länder besökte du?
Inga.

6. Är det något du saknat år 2017 som du vill ha år 2018?
Jämnvikt i humöret. Trivsel med arbetstider och mer kunskap. Komma framåt.

7. Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Flera stycken, men för att nämna ett, 2 Juni då min Hälsopedagogik-kurs var klar.


8. Din största framgång 2017?
Att inse att jag har mer vinnarskalle än jag trott och lyckades med mina mål som jag satte i början av året. Inte bara lyckades, mer därtill! Och även att inse att jag har mer sidor av mig själv och mer att lära om mig själv än jag tidigare förstått.

 9. Största misstaget?
Stressa för mycket, vara tidsoptimist och ha större förhoppningar än vad jag hinner med. (Återigen!). Överanalysera. Att inte vara nöjd med det jag gjort, känna att jag duger, good enough!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej fysiskt friskare än vanligt. Men psykiskt har jag haft det jobbigt med väldigt intensiva PMS-perioder, troligtvis dansande hormoner efter viktnedgången. Med det har det också varit mer intensiv fysisk PMS som varit mycket jobbig.

 11. Bästa köpet?
Hotell och roligheter.

12. Sämsta köpet?
Kläder som jag sen krympte ur direkt. Tog ett tag för mig att komma fram till min rätta storlek så blev lite felköp.

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Blir nog resor och socialt.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017?
Åååh det är många det! Jag har lyssnat på väldigt mycket musik 2017!! Konstant, när jag promenerat, sprungit, umgåtts eller bara varit hemma. Luis Fonsi: Despacito (först och främst!!) Stiftelsen: Förkyld, och Faller, Eldkvarn: Fulla för kärlekens skull, Berlin: Take my breath away, Robin Schulz: OK, Ed Sheeran: Perfect. 2 Blyga läppar: Kyss mig,
Danny Saucedo: Jag får inte nog, Magnus Uggla: Nitar och läder och 4 sekunder, Avicii: Without you,
Intim: Saint Tropez, Axwell Ingrosso; More than you know  mfl mfl. mfl.






 
15. Var du gladare eller ledsnare 2017 jämfört med tidigare?
Gladare än 2017! Det har liksom varit stora toppar av glädje men även djupa dalar när jag får de perioderna, tyvärr. En ledsamhet och ett stort vemod som liksom inte går att ta på när det är så.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Levt mer i nuet och inte överanalyserat och grubblat så mycket. Se det fina som finns framför mig och hinna/våga njuta av det också. Varit nöjd med mig själv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Gråtit, grubblat och varit orolig.

18. Vilken var den bästa boken du läste?
"Falleri Fallera Falleralla"-Carin Gerhardsen, sista boken i Hammarbyserien (deckare). Efter den kommer "Tjockare än vatten" (näst sista i samma serie) och "Rapture"-Lauren Kate (sista boken i Fallen-serien).


19. Bästa biofilmen?
Jag personligen har varit på bio bara två gånger i år; Skönheten och odjuret och IT. Båda var fantastiskt bra filmer på mycket olika sätt!
  

20. Favoritprogram på TV?
SKAM, Game of Thrones, Jordskott och Supernatural! Pretty Little Liars, New Girl, Miss Fishers Murder Mysteries mfl. Netflix-serier gillas också.

21. Bästa stället du var på/i?
Leksand var mysigt och även Fönebo som alltid. =) Gillade också våra hotellnätter, alltid härligt att komma iväg och speciellt Hotell Baltic var en mysig helg.

22. Största musikaliska upptäckten?
Rhys eller Seeb kanske? Luis Fonsi. Sen upptäckt vet jag inte, men lyssnat på mycket Intim och Stiftelsen detta år men de är ju inte nya. Även The Chainsmokers och Alan Walker. Mycket bra musik!  

 23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång?

Mörkbrunt, blont och guldblont.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Jag och Mattias vaknade efter en hotellnatt och spaande på Hotell Hallstaberget! För första gången blev det hotellfrukost på min födelsedag, nåt jag gärna fortsätter med. =) Barnen hade påsklov och vi hade tagit ut semester/föräldraledigt så vi for sen tillbaka till stugan där M och barnen redan varit några nätter, och resten av födelsedagen firades där med besök av släkt.

25. Hur tillbringade du julen?
Julafton spenderades lugnt och skönt först hemma med brunch, sen firande hos min bror i Älandsbro. Juldagen och annandagen var vi hemma och hade gäster!

26. Hur tillbringade du midsommar?
I stugan, tillsammans med familjen Fahlén! 

 27. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?

Som tidigare; klänningar, klänningar! Helst långklänningar! Sen mycket jeans, linne och kofta. Gjorde en stor garderobsrensning och har rensat bort mycket tunikor och annat så lite har min stil nog ändrats.

28. Vad fick dig att må bra?
Tid med nära och kära, sociala dagar med skratt och roligheter. Lugn, ro och mys med de nära. Kärlek. Musik. Stugan. Solsken och sommar. Träning.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att man kunde lära sig att leva i nuet och njuta av det man har framför sig och som känns bra utan att grubbla för mycket. Att jag slapp mina djupa dippar som troligtvis beror på PMDS.

30. Vem saknade du?
Carina såklart. Och jag önskar också att jag fått/hunnit umgås mer med en del personer.

31. Den/de bästa nya personen/personer du träffade?
Har inte träffat många nya, men lärt känna personer närmare och det är  mycket fina människor jag har turen att ha omkring mig! Jag är lyckligt lottad!

32. Högsta önskan just nu?
Att alla håller sig friska! Mindre stress och jämnare humör för mig, det är väldigt kämpigt vissa dagar och perioder. Mer jämnvikt vad det gäller jobb och familjeliv. Att jag slipper jobba natt och att jag kan komma framåt och utvecklas ännu mer som person, lära mig nya saker och landa i det. Att mina framtidsönskningar slår in och 2018 blir ett bra år. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...