torsdag 28 december 2017

Julafton 2017!

Vad skönt det är med mellandagar när man är ledig allihop!! Fast idag och igår har snön vräkt ner så jag får rent av klaustrofobi, vill ut och gå!! Jag har ju också varit hemma med Kiron, är ju inte smittfri än. Röjt och städat, tränat och grejat. Mattias och Tiril for iväg till Kramfors och besiktade bilen och shoppade för hennes presentkort. 
Ikväll skulle vi gått på 28dagsbalen! Men men, de planerna gick ju i stöpet. Känns lite surt, den brukar vara jätterolig och jag hade köpt en så fin klänning... 
Jaja. Vad är väl en bal på slottet? ;)

Jag har gått igenom bilderna från julafton, here goes!!

Barnen vaknade faktiskt inte okristligt tidigt men man var lite seg! De fick öppna två paket var som de brukar, ett med julaftonskläder och ett "hårt". ;) 
De fick också öppna paketen från familjen Fahlén, och Tiril som fick en klänning av dem valde den istället för tröjan från oss på julafton, haha!




 Vi hade inte långt att åka i år, bara till bror i Älandsbro, och kunde ta det i lagom takt. Lite julbrunch (gröt, skinkmackor m.m)  med Horns, och sen vila lite innan vi fixade oss inför firandet! Så skönt att inte stressa!


Kring Kalle Ankas jul for vi ut till Johan och Kikki, missade en bit i mitten. 



Även Ludde var julfin med fluga. =) 


 All julmat vi önskar oss fanns och mer därtill, jag är inte så förtjust i grisfötter men vissa andra gillar det, haha!! Här är bara en del av maten. 
 Vi var 15 pers med och firade totalt, all familj på min sida utom syster Maria, Thomas, Moa och Wilma, och så fattades Johans styvdotter Hannis. Kikkis mamma med man var också med. .


Efter maten började barnen spana efter tomten, och till slut dök han upp! 



Han lämnade en liten säck med klappar och sen fick vi dela ut dem och resten under granen själv. ;) 

Bara tre barn närvarande men ändå en hel massa klappar! Även vi fick fast vi bara ger barnen! =P








Vi stannade inte så sent, var så trötta så kring 20 kom vi hem. När barnen kommit i säng fick jag min julklapp av Mattias, presentkort på Kallings Guld. =) Sen varvade vi ner med lite film, började se "Femte elementet", gammal goding!
 
Fick en jättefin julafton, många fina klappar och både vi och barnen var så nöjda! Tack till alla för både god mat, gott sällskap och fina klappar! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig julafton!! Kul att fira så många, ni verkar haft det jättefint 💖. Hoppas ni får en fin nyårsafton imorgon! Kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...