torsdag 14 december 2017

Bakning och fix ger julkänsla! =D

I tisdags var vi först till hab med Kiron och sen lite lunch och julklapps o skoshopping i Birsta. 
På kvällen blev det baka lussebullar inför Lucia...


...och fixa årets pepparkakshus! Mamma och barn Horn slog ihop sitt husmakeri med vårt och Wilma fick ju baka lite lussebullar också. ;) 



Luktade gott i hela huset, vi spelade julmusik och äntligen fick jag lite mer julkänsla som jag väntat på! Nu går det undan!

Igår på Lucia hade vi inget luciatåg att gå på eftersom ingen av barnen var med i något i år, nytt för i år är att det bara är 6:orna på deras skola som har Luciatåg. Men en fin dag var det iallafall...

....även om jag bara fick se Luciatåg på TV! 


Idag har jag vabbat och hunnit med lite julgodis. Gjorde min favorit Chokladkolan, och Mattias favorit Brända mandlar! =P. Och i fredags gjorde jag Skumtomtefudge så nu har vi några sorter klara att ta med på julafton! 

Jobbat mitt sista kvällspass för i år ikväll. Nu blir det morgonpass imorgon och sen 2 nätter till veckan, årets sista arbetspass då jag fått föräldraledigt i jul och mellandagar! =) 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Vi är dåliga på att baka här hemma men pepparkakshus brukar vi göra. I år vägrade Edward dock och ingen idé att baka nåt hus med lillmarodören i år så vi hoppade det med 😆

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...