söndag 31 december 2017

2017- 23 kg lättare.

Hej hej!
I våras från februari gick jag ju kursen Hälsopedagogik, och som en del av den kursen skulle man sätta hälsomål för sig själv och skriva kontrakt på det. En del av kursen var också konditionstest genom jogging. Mina mål var lägga in mer styrketräning för att få en fastare kropp och kanske minska lite i storlek, lägga mig i bättre tid åtminstone 2 dagar i veckan (mina nattveckor gills inte), och sen var det tredje målet att jag ska stressa mindre och prioritera bättre, och inte ha ångest över det jag inte hunnit under dagen utan tänka positivt om det jag har gjort istället.

Här är en bild på mig från i April. 


Hela våren, sommaren, höst och vinter har jag ju idogt tränat, mest joggat vilket också har blivit som ett härligt beroende för mig men också promenerat nästan varje dag. Även dansat helst 1g/vecka (lyckorus) och styrketränat mycket, och även med jämna mellanrum lite yoga, pilates och annat. Det är sååå jäkla kul att träna! Jag har ju flera år tränat mer eller mindre regelbundet dans, crosstrainer, core och motionscykel men har nu mer ökat på längden på passen, och lagt till styrketräning och jogging. Nu i vinter är dock joggingen lagd på is men jag längtar till barmark!
Förutom det har både jag och Mattias ändrat våra matvanor en hel del, vi har minskat på portionerna och dragit ner mycket på onyttiga godsaker, öl och sånt. Jag dricker oftast vatten till mina måltider nu. Vi har verkligen inte slutat helt med onyttigheter och jag utesluter ingenting, absolut inte, bara dragit ner och jag försöker tänka efter om jag verkligen är sugen på det där och svaret blir oftast nej.
Tanken är inte att jag går på diet eller bantar, utan det är helt enkelt en livsstil jag vill leva med och som ska vara lätt att leva med!

Jag var dålig på att fota helkroppsbilder i början. Men men... 
Sept



Okt

Nov

Dec

Resultatet av detta har blivit 23 kg minus på vågen och en hel del i mått. Jag har krympt ur större delen av min garderob! Ett angenämt problem. Mitt stora mål i våras (för det kändes som om man behövde ha ett mål) var 15 kg ner. Det målet slutade jag fokusera på för längesen eftersom själva träningen och det får mig att må så bra och följderna bara blivit som en bonus liksom. Nu försöker jag hitta en balans med träning och mat så jag inte minskar mer i vikt utan istället ökar i muskler. Min vikt nu är  ca 69 kg till 175 cm i längd så jag har normalt BMI och vill inte minska mer.

När man tittar på gamla foton så ser jag själv lättare skillnaden, det och på kläderna. Här är bild från julen 2016 och nedanför julen 2017. Även maken har minskat som man kan se! =) 


1 kommentar:

solokatt76 sa...

Så roligt att se före och efter bilder. Jag ser ju hur mkt du tränar när du lägger upp så jag förstod ju att du kanske minskat vikt och ökat muskelmassa men det är svårt att se hur mkt när man inte ser dig IRL. Bra jobbat!👏💪 Själv försöker jag träna regelbundet (sjukdom har dock hindrat under en tid) men skulle behöva äta lite bättre även om jag inte äter superdåligt direkt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...