onsdag 10 maj 2017

Tvehågsen natur, vår eller vinter!?

Hej hopp! Snart ska jag traska mot jobbet, har APT innan veckans tredje kvällspass... 
På nätterna nu är det minusgrader, och kanske 3-4 grader som mest när jag och barnen går till skolan. Och det snöar titt som tätt.  Hurv! Stor kontrast mot fredagen, och även mot förra året då barnen redan hade sprungit i badkläder i vattenspridaren (facebooks minnesfunktion berättade detta, ;)). 
De senaste kvällarna har det varit fantastiska färger på himlen iallafall, här är gårdagens solnedgång! 

Och värmen förra veckan lockade ju som sagt ändå fram lite blomster. Jag försöker ta en promenad/PW på morgnarna efter att jag lämnat barnen om jag hinner, hur lång beroende på surf, batteri i mobilen och om jag är kissnödig eller ej, haha! Men det blir iallafall nånting även de dagar jag inte tränar annat. Promenerar ju alltid till och från jobbet också, och så en massa spring när jag väl är där. 
Iallafall, naturen är härlig just nu även om det är kallt. 
Scilla/Vårstjärna! 


Och videkissar fulla träden! 

Och en massa fågelkvitter...  Snart får vi nog värme igen, håll ut (en uppmaning även till mig själv)! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...