lördag 20 maj 2017

Fredag uppladdning till ledig familjehelg!

Hej på er! 
Igår fredag morgon var det bara jag och Tiril som traskade till skola och jobb tidigt på morgonen. ) Redan då vid 6.30 kändes det i luften att det skulle bli en varm dag. =) 
Mattias var hemma med Kiron som hade först tandläkartid med lite "lagning" (inte hål men nån grop de fyllde igen), Kiron hade varit såååå himla duktig!! De hade både borrat lite och slipat och sen fyllt. Jag är grymt imponerad av vår son med sin tidigare läkarpanik och diverse! 
Jag jobbade till 12 sen hem för lunch, kom ut till sån där värme som slår emot en igen så klädbyte direkt! Strax efter det hämtade vi upp Tiril på skolan och for till Sundsvall och habiliteringen. Sista gången vi träffar just denna person, Pia som hjälpt oss mycket, känns jättetråkigt att de stannar så kort tid där. Hoppas att nästa är lika bra. 

Sedan blev det lite snabbt i Birsta, sprang bara in för att kolla efter specifikt men köpte typ inget. Toys `r us för att kika efter en födelsedagspresent till C vars kalas Tiril är bjuden på på söndag. Haha hon blev helt pipig när hon såg detta Elsa-slott som är nästan lika stort som henne. Men dyyyyyrt! 
Blev också varsin glass, varför har ingen berättat för mig att det finns Daim-strut med lakrits?! Jag älskar lakrits! =P 

Hem till Härnta, in på Tinas Diner för middag! Bara jag som ätit där tidigare, Kikkis möhippa då ägaren Tina är nära vän med Kikki. Jättegod mat, egen touch på allt och mysig rockabilly-miljö. =)



Haha teaterapan leker DJ! 

Nu missade vi ju mycket av soltimmarna men satt en stund i solen på baksidan, har ju kvällssol längst bort på gräsmattan, barnen sprang till kompisar direkt. Vi passade på att träna lite sen, blev för mig både styrketräning armar axlar bröst rygg och crosstrainer. Dusch på det så blev sofflandningen ganska sent för en fredagskväll, men nöjd att jag tränat ändå. ;) Höll på somna till filmen så vi bröt den innan slutet och såg klart imorse. 

Hehe Tiril är en fin dam! 
Idag har också varit en rätt fin dag, vi har varit ute i ärenden några timmar. En helt oplanerad helg förutom plugg, känns skönt och behövligt. Nu ska vi strax äta havskräftor.  
Ha en fin lördagskväll! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Ja vi hade härliga soltimmar och mycket värme i torsdags och fredags.. idag lördag, svinkallt igen. Blir galen på detta växlande väder 😣
Mmm havskräftor!! Gott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...