måndag 29 maj 2017

Fågelfamilj.

Hej hej! =) 
Jag har ju sett på instagram t.ex. att det varit vår längre neröver länge nu, och till och med sommar med massa badande osv. ;) Men här har våren varit långsam i år, Idag har jag stuvat bort vinterplaggen och plockat fram allt somrigt i ytterplaggsväg. ;) 
Ute har naturen blivit sååå grön den senaste veckan, underbart! Fåglarna har fnatt och det luktar verkligen blommor i luften, allt har ju äntligen börjat slå ut. 
Hörde en morgon i helgen på väg hem från jobbet en fågel som jag inte var van att höra och var tvungen att söka reda på ljudet. Det lät såhär: http://www.xn--fgelsng-exae.se/spillkraaka/ 
Japp, Spillkråka var det! Svart hackspett med rött huvud alltså ;). 
Imorse fick jag se var boet låg, och båda föräldrarna som flög och matade ungen (ungarna??). Så sött! 

Filmade lite. ;) 
Dagen idag har gått fort, vakna, äta, hämta barn, Tiril två kompisar, M till "herrklubben" så jag och barnen var själva, äta middag, betala räkningar, lägga barn, träna, duscha och here I am. 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...