måndag 10 april 2017

Vab, virkad korg och färgade ägg.

Hej! 
Ja visst är det kul att barnen delar som syskon ibland, men inte när det gäller sjukdomar...Tyvärr har Kiron trillat dit, blivit riktigt jättesnorig. Så han är hemma några dagar nu, och Tiril fick vara hemma idag bara för en extra vilodag men hon ska få gå imorgon. Det är ju synd att de ska turas om och inte tima, men det är ju så det är.
Så det har mest blivit spelande av här idag! De klädde inte ens på sig förrän efter middagen då de hoppade i onepiece så M kunde skjutsa ner mig på ICA för veckohandling, väldigt behövligt och jag har ju mest varit hemma nu i fem dagar så behövde lite frihet, woohoo veckohandling! ;) 
 Jag har virkat klart en korg i grovt snöre idag, och färgat ägg med gurkmeja! =) 

Band lite garn runt några av dem, de som ser flammiga ut. 


Igår var det så skönt och varmt ute, superhärligt och jag kom ut på en promenad. Idag har regnet vräkt ner större delen av dagen och det har varit kallt! Kallt även ikväll men väldigt vacker vårhimmel...Och jag blir helt lyrisk av ljuset som är nu, ljust så länge! Det här kortet togs kring 20 då solen var på väg bort.

 Helgen gick som vanligt jättefort! Vi har sett några filmer...The Great Wall, Stonehearst Asylum, Trolls och En gång i Phuket
The Great wall såg vi för ett tag sen, de andra tre nu i helgen och idag. =) Trolls var ju helskön! Och "En gång i Phuket" var precis vad jag kände för idag, lite småputtrigt less på sjukor och stress med tid och pengar... 


1 kommentar:

solokatt76 sa...

Fortfarande är jag sjukt dålig både på att skriva och läsa bloggar just nu men nu har jag läst ikapp lite iaf. Trist att ungarna är sjuka. Vi har haft tur med våra. De är inte så mycket sjuka. Får se hur det blir nu när Dewin ska vara mycket på förskolan... Kram och Krya på till er!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...