tisdag 28 mars 2017

Supergod Fisk i ugn med gräddsås och bacon, och veckomatsedel!

Hej hej! Denna veckan har M valt de flesta rätterna då jag jobbar fem kvällar. Mattias fyller år på torsdag och han har varit sugen på fisksoppan länge nu så det blev bra att skjuta på den förra veckan. ;) Torsdag och fredag blir de två middagar jag äter hemma. 
På lördag firar vi också 17 år tillsammans men vi planerar in lite speciellt kvällsgott och romantisk film fredag kväll istället. ;) 

MÅN: Kycklingpasta (H jobbar kväll)
TIS: Pytt i panna & ägg (H jobbar kväll)
ONS: Fryslasagne (H jobbar kväll)
TORS: Min fisksoppa m. curry och vitlöksbröd (M fyller år har valt,vi sköt på den från förra veckan)
LÖR: Köttbullar och mos (H jobbar kväll)
SÖN: Spaghetti och köttfärssås (H jobbar kväll)

Den här rätten åt vi för några helger sen. Så himla god fiskrätt!! Prova! Här har jag hittat den, en av mina favoritmatbloggar och en supertrevlig tjej jag följer på instagram! 

Fisk i ugn med gräddsås & bacon  4p
400 gram torskfilé
3 dl vispgrädde
1 paket bacon, tärnat och stekt(140g)
3 msk chilisås
1/2 dl hackad dill
1 msk pressad citron
ca 1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar
1. Skiva fiskfilén, lägg i form och strö över dillen. Salta firren.
2. Blanda grädde, chilisås, citronsaft och peppar i en bunke. Slå det över fisken.
3. Strö över det stekta baconet.
4. Ställ in i 200 grader varm ugn ca 20 min.


Imorgon blir det kväll 3 av 5. Hoppas på att hinna baka lite och fixa klart Ms presenter under dagen innan jobbet... Och måste hinna märka upp lite mer kläder. Busy busy! 

Nu har M lagt sig och jag ska se lite film själv, "Pitch perfect". Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...