måndag 13 mars 2017

Papperspyssla: vik en origamivas!

Hej!
Ny vecka nya tag eller hur? =) Barnen tyckte det var rätt kul att gå till skolan idag. 
Och själv är jag tillbaka på dag/kvällspass efter mina två nattveckor. Och även Mattias är tillbaka efter sjukdom och sportlov. Tillbaka till det normala!

När vi var i stugan pysslade jag lite. Ett av pysslen var vas av origami! Kul, lite tankevurpor blev det men man fattade snart principen. Pappersvasen passade sen perfekt att trä över en smal hög olivburk

Jag använde mig av A4-papper, lim, sax och en linjal att trycka till viklinjerna med. 
Vill du testa själv så hittade jag en instruktionsvideo med Kreativa Karin här hos LOPPI. Hon säger i videon att man behöver tjockare papper och det stämmer säkert för det mesta men min vas gjorde jag av vanligt A4-kopieringspapper! =) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...