fredag 31 mars 2017

Firar 17 år tillsammans, med Gratinerad oströra med räkor, och rolig film!

Hej! Inte hunnit med mig med Mattias födelsedagsbilder idag, har haft fullt upp till bytardagen! Men ikväll har vi firat 17 år tillsammans, vi har egentligen jubileum imorgon men då jobbar jag ju 12-20.30 så vi har firat ikväll istället. =) Bubbel, rostat lantbröd och god gratinerad oströra.  
Vi testade nåt nytt, ett gott recept med olika ostar och räkor. Måste bjuda nån på det, för det var gott! Receptet har jag hittat HÄR!
Kvällsgott Gratinerad Oströra med räkor 4 p
2 msk smör
2 vitlöksklyftor
500 g skalade räkor
1 tsk chilifilakes
1 dl vitt vin
2 msk smör
2 vitlöksklyftor
500 g skalade räkor
1 tsk chiliflakes
1 dl vitt vin
2 msk citronsaft
½ dl majonnäs
salt, peppar
200 g färskost, typ philadelphia
100 g riven mozzarellaost
2 msk riven parmesanost
1 dl crème fraiche
3 msk finhackad persilja
Tillbehör: baguette 
Ugn 175°
Smält smöret i en kastrull. Tillsätt finhackad vitlök, räkor, chiliflakes, vin och citronsaft. Koka i 2 min. Ta av från plattan och tillsätt resten av ingredienserna. Fördela blandningen i 4 smorda portionsformar. Gratinera ca 10 min.
Servera med tunna rostade skivor av baguette.

Måste göra detta fler gånger för det var jättegott!
Till det har vi vridit, skämskudde-gömt och skratt-gjutit oss igenom "Bridget Jones Baby". Bra och rolig film tycker vi båda! 

Godnatt, nu väntar jobbhelg! Ha det så gott tills jag hinner skriva igen. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh grattis vännen, 17 år är ju helt fantastiskt <3

blev väldigt sugen på att prova ditt recept! är också sugen på att kolla på filmen, den har jag ännu inte hunnit med att se.

hoppas ni får en fin helg! kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...