fredag 20 januari 2017

Fredagslista!

Hej!
Natt 1/3. Tröttmört, inte sovit så bra idag. Men men...
Idag blev det pizza från Pinocchio till middag, var vrålhungriga då vi kom hem från Sundsvall. Jag testade en ny sort, "Torped". Den var jättegod, gyroskött med gangstersås. ;)
Barnen smällde i sig varsin pizzahalva också, de delar alltid på en Vesuvio. Haha snart kanske vi får börja köpa varsin!

En liten lista för att roa mig lite. Hoppas att ni får en god natt!

1. Vilken är din favoritfärg på väggar?




Vitt el ljus turkost.



2. Vilken färg är vanligast på de väggar du faktiskt har?



Gult? Samma tapet täcker i alla fall störst väggyta tror jag, hall, trapp och övre hall.



3. Sopsorterar du?



Ja, vi har såna där flerfacks-sopkärl, blev ju obligatoriskt med Hemab 2014.



4. Vågar du prutta högt inför din partner?



Ja visst! Kommentera det också. ;)



5. Om du var ett djur, vilket skulle det vara?



Katt



6. Vilken känd människa skulle du vilja lära känna?



Stephen King, eller kanske Astrid Lindgren.



7. Har du några fördomar som du vet om?



Ja det har jag absolut, det har alla.



8. Vilka är dina topp tre favoriträtter?



Spaghetti och köttfärssås
Min fisksoppa med curry och vitlökssås
Kyckling i lergryta



9. Nämn en bok som du läst mer än en gång?



Stephen Kings DET. Favorit!



10. Vilken krydda skulle du inte vilja vara utan? (bortsett från salt och peppar)



Citronpeppar!!



11. Har du varit med om något hemskt som du inte kan/vill berätta för någon?



Njä,
11.  Om du fick börja om ditt liv..finns det något som du skulle ha gjort annorlunda?
Pluggat vidare direkt efter gymnasiet, och tagit körkort tidigt.



12. Vad har du för favoritårstid och varför?
Sommar! Jag lever upp! Allt är lättare!



13. Köper du helst nytt eller begagnat?
Det beror på vad det är, men om det går föredrar jag nog oftast begagnat, på t.ex. möbler. Kanske inte t.ex. sängbottnar eller soffa, men bord och såna saker.



14. Nämn en blogg du vill tipsa om?
Jag gillar Underbara saker, den bloggen gör mig ofta lättare till sinnes.



15. Samlar du på något och i så fall vad?
Samlar väl fortfarande på en del böcker, t.ex. Mysrysare, Sandemos böcker, King och Koontz har jag ambitionen att köpa hem alla successivt.



16. Skriver du dagbok?
Nej, jag skriver blogg istället nuförtiden. Skrev i stort sett hela livet fram till barnen var små.



17. Te eller kaffe?
Kaffe!



18. Senaste sedda film? Betyg?
Camp X-Ray. 3 av 5.



19. Bor du i eget hus eller lägenhet?
Eget hus.



20. Är du händig?
Jodå.



21. Vart i landet bor du?
Ångermanland, mellersta östra delen av Norrland skulle jag räkna det som. (Det faktum att Norrland är sååå stort gör det ju svårt att beskriva.)








Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...