onsdag 28 december 2016

Vår julafton 2016!

Hej mina vänner! Hoppas ni haft en fin jul? Det har vi, fastän min mamma saknades mycket. Vi har varit här hemma hela julen med besök varje dag. 
Jag delar upp julfirandet i två inlägg, så många bilder då vi firat med alla familjer tre dagar i sträck.
Julaftonsmorgon, Ester är redo! =)

Lugnet före stormen...Är så kär i vår nya soffa, blev så mycket ljusare! 



Barnen fick som vanligt öppna två morgonpaket var, innehållandes en sak och plagg till julafton. 

 Årets sydda julaftonskläder! =) Satt kvällen innan och sydde i det sista, har ju inte hunnit med mig med allt plugg och annat som varit. 
 Ms fina juldukning. =) Vi fick ta in vårt träbord utifrån för att få långbord, ändå fick tre barn sitta vid det runda köksbordet. 16 pers! Min pappa och mina syskon med familjer/respektive, de som saknades var min mamma och Linneas kille Stefan. 
 De första som dök upp var min syster Maria, Thomas, Moa och Wilma, och de kom lagom till Kalle Anka. =)
 Sen droppade övriga in, min syster Anki och pappa hade varit ner till Sundsvall och hälsat på mamma först. Det var något år sen vi alla firade tillsammans på julafton, myyyycket julklappar blev det! (Det största innehåller slalomskidor till Wilma. ;))
 Tomten kikade förbi fast han hade bråttom, han hann inte dela ut julklapparna men lämnade en säck med några klappar till barnen. 

Kusinsoffa! 
 Stök i kök. Den mesta av den traditionella julmaten hos oss fick vi med, fast några av mammas specialare saknades förstås. 
 Middagsdax! Åt som vanligt så man nästan rullade från bordet sen...
 Kiron, Robin och Tiril som är de yngsta fick sitta vid lilla bordet. Och nedre bilden Anki och jag. =)
 Sen blev det mer julklappsutdelning, som de äldsta kusinerna Moa och Hannis ordnade. 
 Haha den här ungens minspel hela julafton, hon var så glad för allt hon öppnade! =D Och det stora paketet, ääääntligen fick hon hästen och vagnen hon önskat sen förra julen. 
 Vi hade också köpt en (begagnad) familjejulklapp, Wii U! Ni kan ju se på filmen vem som blev allra gladast för den. ;) 

Sen lite efterrätt, mys och provande av julklappar innan alla begav sig hemåt. Pappa sov kvar här två nätter, närmare till mamma så och så har han sällskap. =) 
 En mysig julafton! Pappa och vi satte oss och såg på "Tomten är far till alla barnen" när barnen somnat. 
 Och Ester höll sig i närheten resten av kvällen, lugn och ro och trött katt, haha! 

Igår var första dagen "själva" och då var vi ner till Birsta (huuuu vad mycket folk) och jag kikade efter underkläder. Inte nödvändigt kanske att åka till Birsta och trängas för det men vi passade ju på att slå två flugor i en smäll och hälsade på mamma också, första gången M och barnen träffade henne sen hjärnblödningen. Hon var piggare! 

Ikväll ska vi på årliga 28-dagsbalen, jag har redan varit hos Ia och fixat håret och ska strax hoppa i klänningen och sminka mig. Mer om det senare, och även om de övriga dagarna på vår jul. Snart är det nyår också, mycket socialt nu! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...