måndag 12 december 2016

Julpyssel och serier!

Hej! Trots alla ledsamhemheter de senaste veckorna har det ändå pysslats lite här emellanåt. Dessa första pyssel gjordes innan mammas stroke... 
Kiron kom hem och var pysselsugen, han ville göra smällkarameller! Det var ju 2 år sen sist. ;) 

Kirons överst, min i mitten och Tirils underst. =) 





Sen har jag också fixat en liten krans till vår ytterdörr. Kransen var brun först, men sprayade den silver och dekorerade med julgranskulor, silverhjärtan i band, vitt sidenband, lerhjärta, pärlor och paljetter.Limmade allt med limpistol. ;) 




Köpte på Panduro en konformad bit styrolit. Limmade sen på en läng med guldpärlor som jag köpt på TGR, runt runt varv efter varv uppifrån och ned. Räckte ganska precis, en guldgran blev det! 


Sen har jag också bara häromdagen gjort en liten kälke av glasspinnar. Spraymålade pinnarna, limmade med limpistol, lackade med lackspray och passade på att strö över glitter innan lacken torkat. =) 

Sist men inte minst, Tiril är en liten poet. I veckan när hon var hemma sjuk bad hon mig skriva detta som hon kommit på, hon började sen renskriva själv innan det blev för jobbigt och långt och jag fick ta över. Sötnosen! "Kärlekstänkelsen", vilket vackert ord. ;) 

Sen lite mer skryt, hon är så duktig på att rita! Säkerligen partisk mor men jag kommer inte ihåg att jag var såhär duktig när jag var 6 år. ;) Det är Sailor Moon. 

Nu ikväll har vi haft seriekväll som vanligtvis har brukat vara söndagar men jag jobbade ju igår. Gjorde då mitt bästa för att inte se nåt viktigt hos brukarna jag hjälpte och som hade "Midnattssol" igång, haha! Inte kika på TVn! 
Spännande till slutet båda serierna tycker jag, fast Midnattssol var mer intensiv nu mot slutet medan Svartsjön hade mer intensivt för något avsnitt sen, nu hade man ju räknat ut en del. Bitit bort min nagelskärvor iallafall. 
Godnatt och sov så gott, imorgon blir det Luciafirande med kik på Tirils luciatåg, och så fyller min älskade äldsta syster 40 år! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...