tisdag 6 december 2016

Hemskheter, oro och livet rullar på.

Hej. Vi har haft och har en mycket jobbig tid just nu, i onsdags morse fick min älskade mamma en allvarlig hjärnblödning! Hon hamnade i Umeå på NIVA där och ligger kvar nu efter operationen i torsdags. Läget är stabilt men vi får fortsätta hålla tummarna för framsteg, försöker tänka positivt men jag faller in i negativa tankar hela tiden... Och det är så mycket nu som rullar på med jobb, vabb, skola, och familj när allt man vill är att få vara där hos henne, eller hos pappa åtminstone... Vi har 21,4 mil till Umeå härifrån Härnösand så det blir ju inte nästgårds direkt. Jag var där första dygnet och sen hos pappa, kom hem i fredags kväll...
Från första dagarnas overkliga bubbla till balansera ständig oro med familjeliv som ju bara fortsätter, ja det är bara att bita ihop och se glad ut ibland fast man inuti känner det som om man vill bara falla ihop i en blöt gråtande pöl. =(
Velat skriva men inte orkat, fast egentligen tror jag att det hjälper mig att få skriva här. 

En av mamma och pappas fina kissekottar Snygging!

Vad har hänt i helgen då, för allt rullar ju på fast man själv känner sig pausad? Kiron har fått sina jultidningspremier! Han valde en surfplatta (äntligen, han har haft abstinens), och som startpremier hörlurar och Beanboozled godisspel. 

På lördag kväll var det meningen att jag skulle på kommunens stora julfest, men är ju inte direkt på festhumör så det blev en myskväll med familjen istället, vi såg på "Harry Potter och den flammande bägaren". 

Vi har haft besök av söt-Clint med familj, försökt planera in nåt med dem också, tiden går så fort och rätt vad det är har det gått några månader sen sist. Fick ett jättefint hemstöpt ljus! 

I söndags bakade vi lussekatter!



Och sen blev det födelsedagsbesök hos kusin Robin som fyllde 5 år (fyllde på måndag men firade söndag). Han fick Nerf-gun Zombiestrike av oss. De ska snart flytta till hus förresten! =D 

Mamma Kikkis fina tårta. 

Kusinerna leker. 
Nu vabbar jag mina två första jobbnätter, Tiril är så förkyld! Jag hoppas att jag skriver snart igen. Är ju si och så med sömnen, orken och tiden.  Kram på er! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

men herregud vännen, mina tankar går till dig och familjen!! förstår känslan av att det måste vara så overkligt och för mycket. svårt när det är så långt ifrån också. krya på till din mamma!! varma kramar från mig!!!

Krister och Monita sa...

Usch vad jobbigt. Hoppas att allt går bra. Hör av dig om du vill sova över eller få ett avbrott i vardagen om du är fler gånger här i Umeå.

solokatt76 sa...

Usch.. blir så ledsen för din skull när din mamma inte mår bra! Hoppas hon piggnar på sig fort!

Edward valde oxå hörlurar i premie. Han tog även VR glasögonen och fick oxå en extra gratispremie för att vi registrerade oss på nätet så det blev en Powerbank oxå. Han var nöjd med det så han tog ingen säljpremie alls utan tog ut allt i pengar ist. Spelet som Kiron tog är uräckligt 😆 vi spelade det en nyårsafton.. mådde illa i flera timmar efter 😵 haha..

Jättekul med er nya soffa oxå förresten! Den var jättesnygg!

Kram

Maria sa...

Hej vännen! Förstår att du måste ha ett helvete just nu, jag hoppas innerligt att din mamma mår bättre snart! Jag håller mina tummar fortfarande och tänker på er! Många styrkekramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...