måndag 21 november 2016

Adventsfixat och vår helg!

Hej! 
Urk vad jag har en svacka just nu. Depp, trodde det var PMS men det var det tydligen inte för det ligger kvar än...Blä. Ute är vädret uselt, all snö regnar bort. Less. Känner mig som världens tråkigaste person, bara familjen som vill umgås med mig och tur är väl det att jag har dom trots att jag är så stressad och ilsk just nu. =( 

I helgen har vi förberett för advent! Nu är det mest ljusstakar och stjärnor kvar som M får rota fram, och sen brukar vi ju julpynta lite smått allt eftersom veckorna lider...
Här är årets adventsljusstake! Jag hittade den ju Erikshjälpen för någon vecka sen, den fick bli guld! 

Gått loss på lite fler ljusstakar och ljusslyktor med sprayen också, här är några. =) 

Sen har vi bytt gardiner och kuddfodral, dukar och tagit fram tjockare mysiga plädar och vintrigare dekorationer och ljuslyktor. Spelat julmusik för första gången i år under tiden. Ganska mysigt blev det och mysigare ska det bli!




I fredags umgicks vi faktiskt med nån annan, bara jag som ser allt nattsvart för tillfället. ;) Äntligen fick vi lite tid med familjen Wusch! Att få sitta och prata och ha trevligt med dem var välbehövligt, var ju länge sen nu! 

Förmiddagarna i helgen har vi latat oss, sett ikapp de avsnitt av "Så mycket bättre" som vi missat så det har varit jättemysigt. 

Hunnit med en mini-shoppingrunda också! Dollarstore för lite attiraljer och pyssel... 

...och så en tur till H&M så kunde jag köpa två julklappar jag spanat in till Tiril, dessa kommer hon att ÄLSKA. 


Jag har också sytt litegrann, förutom en gardinkappa som jag delade i två till barnen, så har jag lagat mina trasiga jeans. ;) Haha jag är så töntig, klarar bara inte av trasiga jeans, iallafall inte de med Ripped knee (stora hål i knäna), jag har försökt! Trasiga när jag köpte dem (fanns ju inga andra!), nu har jag lagat dom för som sagt jag klarar bara inte av hålen på knäna, känslan! Blä, får vara hur inne det vill. 
 Avslutade helgen med premiär för glögg och pepparkakor, och "Mio min Mio"som Tiril faktiskt inte minns, hon var nog rätt så liten sist vi såg den. Seriesöndag för oss vuxna sen, "Midnattssol" och "Svartsjön". 
Nu är det en ny vecka trots att jag inte alls känner mig redo för det. Jag jobbar fem kvällar denna vecka och däremellan blir det plugg och tjejmiddag också. Hoppas att jag hittar tillbaka till mitt glada jag snart igen. 
Kram! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...