söndag 9 oktober 2016

Stughelg med ljuskväll.

Hej! 
Ikväll kom vi hem efter två nätter i stugan. Vi for dit så snabbt vi kunde komma iväg i fredags, kom väl upp kring 18.30-tiden så vi hann packa upp i någorlunda tid. 
När barnen somnat såg jag och M gammal rysare, klassikern "The Omen". ;) Jättemysigt, vi drog fåtöljerna fram till kaminen och satt där och hade det varmt och gott. (Mattias sitter och täljer på bilden om ni undrar varför han är så skräpig. ;))
 På lördag for M och barnen till svärfar på förmiddagen och hjälpte honom med TVn. Själv ägnade jag mig åt plugg! Är ju iallafall betydligt mysigare att plugga där än hemma. 

När Mattias och barnen kom hem tände M brasan vid vattnet och så blev det den klassiska stuglunchen: grillad korv, och S´mores till efterrätt! 




 Man får ta att man stinker lite rök efter såna här härliga luncher. ;) 

Resten av lördagen var Mattias i färd med att fixa vinter ute på gården, mest med dra upp båten. Barnen var ute och lekte i kojan hela dagen, drog ut massa plädar och dynor dit upp. Själv satt jag och pluggade tills ögonen gick i kors! Min förkylning har bara eskalerat så jag hade väl inte ork till så mycket "kroppsarbete" heller. =P 
Mina föräldrar kom förbi på en kopp kaffe mot kvällen, var mysigt att sitta och surra lite, blev lite deppigt till slut efter att ha suttit inne själv nästan hela dagen!  
Till middag lagade jag helstekt fläskfilé med (köpt) potatisgratäng, sallad, och svampsås på trattkantareller. Vi satt inne och åt middag (första gången på länge i stugan ;)) i lugn och ro och utan brådska. 


Sen fixade M både disken medan jag fick pyssla lite, och så tände han marschaller överallt ute! Myyys!


Vår egen lilla stugsista och ljuskväll! =) 
Idag har jag varit något piggare i kroppen, men inte pigg om man säger så. Jag och barnen har städat och plockat inne medan M klippte gräset en sista gång och röjde upp på gården. Nu är det vintrat i stugan! Tror att vi kommer åka dit igen snart men vet inte när, och vattnet måste vi ju stänga av nu iallafall eftersom ledningarna annars kan frysa sönder. 

Vi åt middag hos mina föräldrar innan vi for hemåt, hann träffa syster Maria med familj också. Direkt när barnen väl kommit i säng och vi packat upp någorlunda la vi oss i sängen. Nu är ju klockan ändå ganska mycket, men var skönt att lägga sig ändå. 
Dax att släcka nu, tror jag ska läsa någon sida i boken bara med läslampan så M inte störs... Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...