onsdag 5 oktober 2016

Stugan: Makeover på högtalare och pall!

I helgen är vi sugna på att åka till stugan, vi får hoppas att det blir så. Vi behöver åka dit och "göra vinter", och att få en massa mys skulle ju också vara välkommet! Jag tar nog med mig plugget oavsett men kan nog mysa en del ändå. ;) 

Jag har ju inte visat färdigt allt pyssel vi grejade med där i somras! 
Dessa högtalare har ju hängt med läänge. Matchar för övrigt TV-bänken (som vi vill byta ut). 
Nu målade jag dem vita och så klädde vi in själva "högtalardelen" i tyg från en vit spetsgardin. Ett lyft om jag får säga det själv. ;) 



Och den här pallen är också en sån där gammal inventarie som funnits i stugan längre än oss. Jag gillar ju att förnya sånt som redan finns...Målade pallens ben vita, köpte en grå fäll på Rusta och häftade fast lite undertill och tadaa! Mycket mysigare look! 

Tips om ni ska måla ojämna eller runda saker och behöver skydda runt om: Aluminiumfolie! Går ju att forma som du vill. 

När jag tittar på den här bilden så bara läääängtar jag dit, grymt mysigt även nu när det är kallare, vi har ju ingen brasa hemma. Hoppas det blir som vi vill! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...