måndag 31 oktober 2016

Happy Halloween, vik fladdermöss och Lotusblommor!

Hej! Happy Halloween och Happy mig som har ledigt en vecka! =D 
Idag fick jag stiga upp extra tidigt efter jobbnatt för att åka på skolan med bror.
Känns ikväll, jättetrött och hoppas att jag får sova inatt trots att det är omställningen efter nattjobb.  

Idag är det ju dock riktiga Halloween-datumet i USA, alltid den 31 oktober oavsett veckodag även om vi oftast brukar fira sista helgen i oktober. Jag hinner inte alls med nåt pyssel eller liknande nu för tiden, all egentid går åt till plugg typ... Men ibland bara måste man göra nåt med snabbt resultat och där kan origami ibland passa in. Här är en liten enkel origami-vikning jag och Tiril gjorde i fredags. Små söta fladdermöss! 

Denna bild jag hittade illustrerar ganska bra vad vi gjorde, vi klippte sen till öron och vingar också. Men vill ni läsa vik för vik så finns instruktionerna på Land Fixat! 

Lägger in ett till origami-vik jag gjort ganska nyligen också, Lotus-blommor! 

Den här videon visade det bra. 

Efter middagen ville barnen så gärna ut på Bus eller godis-runda! De fick gå en snabb sväng till vännerna i kvarteret. De ville gå mer men klockan var mycket, de klev upp tidigt imorse och Kiron har dessutom blivit supersnorig. Vi får hoppas att han inte blir värre! 
Sötnosarna våra! 

Såklart jag sett rysare idag på Halloween! Cyklade på motionscykeln och såg på "Hatchet II", B-skräckis som var precis lagom för min nivå av trötthet och ork att hänga med ikväll. ;) Nöjd att jag satte mig och cyklade trots att jag är så trött, blev 50 min på cykeln!
Nu är det tack och godnatt, ska lyssna på ljudbok en stund här i sängen innan jag somnar. 
Sov så gott! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...