måndag 20 juni 2016

Stugan med sällskap, förkylt igen och kissebebisar.

Hej på er!! 
Vi for till stugan i helgen, och hade bjudit upp familjen Horn på fredagen. =) 

Blev en mysig kväll trots mulet väder med nån liten regnskur. Vi grillade Jalapenoburgare med bacon, barnen fick vanliga hemgjorda. Tjejerna hoppade i pyjamas redan vid 18-tiden då de ville ha pyjamasparty, haha! 
Vi vuxna satt ute till närmare 00, dräglig temperatur ändå och med våra Lill-gardiner från IKEA som myggnät så funkar det rätt bra. =) Vi spelade 500, ett kortspel jag inte spelat på år! 


På lördagen for Mattias och Kiron till Härnösand på poolparty som blivit omvandlat till badhusparty pga. vädret! Tim 10 år! =) 

Jag och Tiril for till mina föräldrar och sen min ena syster i Kramfors, Anki. Gick med dem på Kramfors folkfest, lite marknad och lite tivoli. Jag fick mig äntligen en langos! Handlade inte så mycket i övrigt och inga karuseller blev det, sparar till semestern. 
Vi fick träffa Ankis 2 veckor gamla kattungar, först bara jag, mamma och Tiril men på vägen hem när M och Kiron hämtat upp oss så ville de också se kissebebisarna. Mamma och pappa katt fick vi också träffa. 

Tror ni nån blev förälskad?!

På kvällen grillade vi med mina föräldrar, och sen blev det myskväll med film för hela familjen, vi såg "Boxtrolls". 
Till sist en bild från Tirils fritidsinskolning i fredags, med pojkvännen Albin (Ias minsting)  som äntligen kommer gå i samma klass! Sötnosarna lekte med varann hela tiden. 
Har haft en bra helg men med ganska fullt upp. Jag har varit riktigt förkyld hela helgen och är det fortfarande, närmast obefintlig röst, hostig och jättesnuvig! Riktigt vidrigt förkyld. Jag är hemma dessa två första jobbnätter och hoppas på att rösten återvänder och hostan ger med sig.

Härligt att Kiron erbjöd sig att klippa gräset idag när jag är så förkyld, Mattias bara hann med framsidan igår kväll, gräset var halvmeterlångt och jag visste att M inte skulle hinna ikväll heller eftersom barnen har simskola kl. 18 Mån-ons denna vecka! Duktiga kille! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...