söndag 26 juni 2016

Mammas födelsedag och vår Midsommarafton!

Hej!

Nu har jag hunnit fixa bilderna från vår Midsommarafton och dagen före. Vi for upp till stugan efter simskolan i onsdags, eftersom jag och barnen var ledig torsdagen. =)
Var väldigt växlande väder på torsdag, molnigt men varmt och sen rätt som det var kom åskan och spöregn som höll i sig nån timme.
Men jag och barnen var i alla fall ute så mycket vi kunde, spelade bla. Bajsboule. Kiron spöade mig totalt, hehe!


Katterna stormyser, men tror de kände på sig att det skulle bli åska för de höll sig kring oss hela tiden och det brukar de inte göra.


När Mattias kommit "hem" åkte vi ner till mina föräldrar i Bollsta och grattade mamma som fyllde år!
Här i sina nya tjusiga låga gummistövlar hon fick av min syster med familj. ;)

Huset fullt och finns hjärterum finns stjärterum! Vädret hade som tur var klarnat upp igen!



Mamma hade som alltid gjort massa god mat, inkokt lax med sparris, potatisbakelser, sillar, marinerat kött och massa annat. Och jordgubbstårta med lemoncurd!

Fick träffa Linneas vovve Nova igen, 8 månader nu! Snygging eller hur?



När vi kom tillbaka till stugan var det full kvällssol, är så perfekt läge för det där! Vi satte oss nere vid vattnet och njöt.



Hela familjen utom jag i vattnet! Jag väntar lite till...20 grader i vattnet här, 23 sen på midsommarafton men då hann jag inte med nåt dopp.


Avslutade kvällen med läsning på altanen till framåt midnatt! Ljust ute fortfarande, fastän det vänt nu och kommer mörkna tidigare.

Taget vid 23.30!


Vaknade till strålande väder på midsommarafton!

Vi åt frukost och grejade lite innan vi for iväg till det traditionella firandet på Valasjö camping! Mer människor än vanligt i år tror jag, var nog finvädret.
Jag har förresten sytt både min klänning (re-doat en gammal tröja till en klänning) och Tirils kjol. 


Bara att hitta en plats i skuggan och lägga ut filten. Barnen ville inte vara med och dansa ringdans, haha tjuriga ungar, så vi hade picknick och såg på. De lekte lite lekar i alla fall.
Efter ringdansen satt vi och lyssnade på när Markus (en gammal klasskompis till mig, som är artist och alltid håller i sången vid detta firande vid Valasjön) sjöng fina sommarlåtar som "Vandring i hembygden", "Drömmen om Elin" m.m. Mysigt! Försökte lägga till en film med det men lyckades inte...





Barnen fick rida lite innan vi for tillbaka till stugan.

Grillmiddag med sju sorters blommor på bordet, en stunds bikini-njutning i solen hann jag med medan potatisen blev klar.


Efter maten packade vi ihop och begav oss hemåt. Lämnade av barnen i Väja där mina föräldrar och syster firade, så de slapp åka en massa bil. Mattias plockade upp dem igen efter att han lämnat mig och han och barnen for tillbaka till stugan.
Ja, sen har jag jobbat natt och sovit i princip. Det har varit soligt och varmt både igår och idag när jag vaknat så jag har kunnat sitta ute i solen lite jag med och läsa.

M och barnen har haft det kanon, massa bad och fiske.
 De kom hem sent idag så jag hann inte träffa dem innan jag gick till jobbet! Lugnt och skönt hemma och det går bättre att sova dagtid när huset är tomt, men åh såklart jag saknat dem!
Efter inatt har jag 8 arbetspass kvar till semestern (fördelat på tre veckor så ganska soft)! En vecka kvar för barnen, och två för Mattias.


1 kommentar:

Anonym sa...

Mera sommarlåtar finns på facebook.com/kesabiisit. Gå och tycka om!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...