torsdag 7 april 2016

Recepttips till helgen, Kycklinggratäng med mumsig beakräm!

Hej!
Tänkte ni skulle få recept på den suuupergoda kycklinggratängen vi åt för ett tag sen, receptet hittade jag hos Jennys Matblogg. Ni kanske vill ha det som helgmiddag?
Kycklinggratäng med mumsig beakräm 5 p
 700 g kycklingfile
 smör
 salt & peppar
 230 g färdig bearnaisesås ( tex Lohmanders )
 2 1/2 dl creme fraiche
 1 msk chilisås
 klyftade körsbärstomater
 2 dl riven lagrad ost
Gör så här:
 Ställ ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i mindre bitar och smörstek dem klara med salt & peppar.
 Lägg i en ugnssäker form och vispa ihop beasåsen med crème fraîche & chilisås. Häll över kycklingen dela tomaterna och lägg dit, riv över en god ost och gratinera i cirka 15 minuter eller tills osten har fått vacker färg.
 Klart att servera.





Nedräkning till lediga helgen! Ser dock inte fram emot morgondagen eftersom det är begravning, känns emotionellt jättejättejobbigt och jag blir tårögd bara jag tänker på det... =´(

Kommer nog vara väldigt trött imorgon både med alla känslor, spänningar och eftersom jag inte hinner sova något innan begravningen utan det blir direkt från jobbet, fixa sig och åka. Får se om jag tar nån powernap på eftermiddagen och sen försöker hålla mig vaken så jag kan ställa om dygnsrytmen direkt och lägga mig på kvällen. Svårt.
Hoppas ni sover gott inatt!
Kram!



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...