måndag 28 mars 2016

Långfredag middag på Höga Kusten-hotellet!

Hej på er!
En lång och härlig påskhelg är nu över. Har hunnit med mycket men den har också varit avslappnad och mysig med en del soff-tid, gamla filmer och en del inredningsfix som jag önskade. =) Middag med släkten och stugpremiär.
Tyvärr har min mobil nu pajat helt, så jag har varit okontaktbar då jag inte hade nån ersättningstelefon med mig i stugan heller! Lånat Ms lite då och då för att kunna kika in på insta, hehe!
Så för mig som tidig födelsedagspresent blir det en ny mobil som redan är på väg. Visar vilken vi valde sen. Nu har jag Ms gamla, seg, men jag går åtminstone att få tag i.
Vi kom hem från stugan nu idag. Nu jobbar jag en natt och sen har jag semester imorgon natt, ledig till fredag kväll/natt, och barnen har påsklov.

Jag har mycket att blogga om från påsken! Men vi börjar med Långfredag. ;)
På eftermiddagen mötte M och barnen upp mig hemma (de sov ju i stugan från torsdag) och så for vi till middagstid till Hornöberget/Höga Kusten-hotellet...

...där vi bokat bord med mina föräldrar, syskon och deras familjer för att fira pappas pension och 65-årsdag lite kombinerat. Vi blev 17 st, fick sitta vid två bord.
Här till vänster min familj då, sen min svåger Thomas (gift med Maria), mamma, pappa, syster Maria, syster Anki och hennes Msaod.


Vid andra bordet barnens kusiner Wilma och Moa, lillkusin Robin, svägerska Kikki (Johans fru som ni kanske vet ;)), fostersyster Linnea, hennes Stefan och så bror Johan. LillHannis (Kikkis dotter) fattades, pappavecka.  



...och så jag då. =D





Kul att vi fick till en tid som passade för allihop att ses, är svårt med flera som jobbar skift. =P








Jag valde Beef-burger till huvudrätt, och barnen åt också hamburgare som de gillade. Var flera år sen sist vi åt på Höga Kusten-hotellet men maten var lika god som jag minns, inte för att rätterna är samma nu, haha.
Det tog lite lång tid för allt och mellan rätterna men de hade också fullsatt och mycket att göra.
Barnen fick efterrätt, glass med lösgodis och överraskning. Vi orkade ingen efterrätt men smakade ändå på de andras stora Marängswiss! Proppmätt!

Kring 20-tiden for vi upp till stugan i mörkret, spännande! =) Barnen tycker att vi ska boka och sova på hotellet nån gång, låter som en bra idé tycker jag. ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...