tisdag 12 januari 2016

Namnsdag för alla och charmig kärleksfilm.


Hej! 
Idag har jag varit ledig. Skönt att vila ryggen, och jag och Tiril har t.o.m. haft tid att pyssla lite. ;) 
Tiril hade enligt svenskanamn.se namnsdag idag, de driver en kampanj för att alla ska få fira namnsdag. Hon delar namnsdag med typ 950 andra personer, men ändå! =D Av hennes fyra namn (Eva Tiril Vilja Elida) är det nog bara Eva som finns i almanackan, på julafton.  
Här kan du läsa lite mer om namnet Tiril, hon är en av 32 i Sverige. 
Vi brukar inte fira namnsdagar på nåt speciellt sätt förutom att säga grattis, men ändå, kan ju aldrig vara fel att ta tillfälle att baka en kladdkaka till efterrätt eller hur!?  Vi har tänkt göra detsamma för Kiron i Februari (och han är en av 4 i Sverige! =P)

Sen övriga familjen somnat har jag sett film, hittade en jättecharmig kärlekskomedi! "Love, Rosie" med bl.a. Lily Collins som jag gillar.  Rekommenderas för lite käärlek! 

Nu får vi se vilken tid jag kommer i säng och när jag kan somna inatt... Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...