tisdag 26 januari 2016

Ledig tisdag med bakning och badhus!

En ledig tisdag har swishat förbi! 
Idag har det varit plusgrader här i Härnösand, och takdropp!! Ah, jag ser ljuset i tunneln!! =D =D 
 När jag var ensam hemma slog baklusten till så jag bakade Choklad & mandelbiscotti. Delar recepten för dem ev. imorgon för de blev goda! ;) Första gången jag bakar biscotti faktiskt, men inte sista ;). 

Ester är mycket mindre skygg nu, men skvätten när man kommer gåendes kommer hon nog alltid vara. Hon tvättar Tengil ofta och gosar med barnen. 

När M kom hem hade han med sig middag från McDonalds...var bara tvungen att fota Tiril i glasögonen hon fick i Happy Meal ´et tillsammans med Rainbow Dash-jackan hon fick i julklapp! Hehe. 



När vi ätit for vi på badhuset. Vi är så dåliga på att ta oss dit, har mest tänkt att vi måste åka på en helg och dittan och datten men varför inte på en vardagkväll!? Hoppas på att bättra oss! En kul grej med barnen! 
Kiron är som en fisk i vattnet även om inte simningen sitter riktigt som det ska än (han har fått gå med skolan tidigare), Tiril mer försiktig men det kommer mer och mer. Vi behöver gå oftare så hon får vana. 



När vi kom hem blev det träningspass, jag var ju småkrasslig förra veckan och hade ingen energi till övers, men sporrade mig själv idag, simmade några längder på badhuset (saknar enormt att simma, Härnösands simsällskap hade träning nu när vi var där och åh vad jag minns känslan att bara ösa ösa ösa i vattnet!!! Bästa sporten! Praktiskt taget uppvuxen i vattnet, till nu så sällan, är ju inte riktigt samma sak i stugan!) och sen lite crosstrainer och armstyrka hemma. Maken och Netflix som sällskap. ;) 
Nu blir det sängen. Godnatt och sov gott! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...