torsdag 7 januari 2016

Enkät om mitt 2015!

Jag är ännu inte färdig med sammanfattningsinlägget av året 2015, men här kommer den årliga enkäten. ;)

1. Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
Ja ganska mycket både positivt och negativt! Bl.a.: åt gås och svartsoppa, haha! =) Var på Flower Powerfest, 80-talsfest och främst av allt, såg min lillebror gifta sig. Och var ju toastmadame! 

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Hade inga, som vanligt. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2015?
Min gamla bästis Lena!  

4. Dog någon som stod dig nära? 
Inte nära men ändå vän, och min moster gick också bort =( 

5. Vilka länder besökte du?
Inga. 

6. Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016? 
Riktig sommarvärme! 

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
24:e februari då jag fick opereras akut för utomkvedshavandeskap. =( 

8. Din största framgång 2015? 
Skriver som förra året, gör framsteg med mig själv hela tiden och med min självkänsla, en del av mognaden fast det blir bakslag ibland! Fast jag tycker  att jag blivit bättre på att säga nej så har jag ännu fortfarande många stressmoment som jag själv skapar. 

9. Största misstaget? 
Stressa för mycket, vara tidsoptimist och ha större förhoppningar än vad jag hinner med. (Återigen!).

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Utomkvedshavandeskapet i februari, sjukskrivning tre veckor. =( Ryggont och vanliga sjukdomar annars. 

11. Bästa köpet? 
Klänningen till brors bröllop?! Bon Prix! 

12. Sämsta köpet? 
Stövlar till Kiron, gått sönder direkt.

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Tak till uterum, husfix i allmänhet. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? 
Simon Erics-"Waiting for the sun",  Axwell/Ingrosso-"Sun is shining", Danny Saucedo-"Brinner i bröstet",  Darin-"Ta mig tillbaka", SIA- "Big girls cry", 



15. Var du gladare eller ledsnare 2015 jämfört med tidigare? 
Jag har varit ganska mycket ledsen faktiskt. Vi har gjort jättemånga roliga saker och verkligen haft fullt upp, men det har varit mycket negativt också. 

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Slappnat av. Bibehållit träning konstant (men sjukdomar rår man ju inte för..) och inte ha sån stress på mig för annat hela tiden, men heller inte göra träningen till en stress.  

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat. Gråtit och varit orolig. 

18. Vilken var den bästa boken du läste? 
"Femtio nyanser av frihet"- E.L James (sista), "Eld" och "Nyckeln"-Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (andra och tredje boken i Engelsfors-trilogin), "City of Heavenly Fire-Cassandra Clare (sista i Mortal Instruments-serien). 


19. Bästa biofilmen? 
Har varit ett bra bioår, vi har sett hela 5 filmer på BIO: "Femtio nyanser av honom"," Jupiter Ascending", "Big Hero 6", " Jurassic World" och "Insidan Ut".  Bäst av dem har nog varit Jurassic World tror jag. 

20. Favoritprogram på TV? 
Jordskott, Game of Thrones, Supernatural. 

21. Bästa stället du var på/i?
Stugan och Åre!

22. Största musikaliska upptäckten?
Sia Furler! Fantastisk!

23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång? 
Femtio nyanser av blont...;) Haha nä har inte bytt färg så ofta, någon nyans ljusare bara. 

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Jobbade delat, fikabesök hos bekanta, och på kvällen ost, baguette och Arne Dahl! 

25. Hur tillbringade du julen? 
Med släkt och vänner både hos andra och här hemma. 

26. Hur tillbringade du midsommar? 
I stugan med familjen och familjen Wusch.  Gick på semester på midsommarafton, jobbade sista natten före så jag sov till lunchtid. 

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2015? 
Klänningar, älskar klänningar! Lager på lager, leggings, jeans och kofta.

28. Vad fick dig att må bra?
Bra böcker, lugna stunder att bara vara. Tid med maken och tid med barnen, roliga saker med släkt och vänner, om man hittar en bra jämnvikt där emellan. Stugan. Pyssel och sömnad (har hunnit sy mindre än vanligt). Träning. 

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Finns mycket som kunde gjort det bättre då nära och kära drabbats av många slag, jag önskar att alla jag älskar och håller nära hjärtat kunde få vara friska och må bra. ='(  Mycket oro och sorg. 

30. Vem saknade du? 
Har varit ett väldigt socialt år, men jag önskar att jag kunnat göra mer för vissa i min närhet. 

31. Den/de bästa nya personen/personer du träffade? 
Träffade många roliga personer på min brors bröllop och svägerskans möhippa. =) Personer man kanske träffat förr men inte lärt känna. 

32. Högsta önskan just nu?
Att vi i vår familj och vår släkt får vara/bli friska och omgivna av kärlek. Stabilare ekonomi. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...