måndag 14 december 2015

Välkommen Ester, och vår helg!

Hej!!
Sorry för dålig uppdatering, vi har bara sovit så fruktansvärt uruselt i helgen så ingen energi har funnits över att sitta och blogga, då hade jag somnat. =P Natten till idag fick vi äntligen sova en hel natt på jag vet inte hur länge. 

Ni kanske undrar vad den spännande händelsen på lördag var? Jo, vi har fått en ny familjemedlem, på prov så här till att börja med. Ester heter hon, och är 8 år. Hon har haft det tufft och bott utomhus ingen vet hur lång tid, men togs om hand av en tjej här i sensomras.  Hon är öronmärkt men hennes gamla ägare ville inte ha henne.  Olika omständigheter har gjort att hon nu kommit till oss, och vi håller våra tummar att det verkligen ska fungera och att hon ska trivas hos oss och med Tengil så att hon kan få ett stadigt hem! 
 Gosig, sällskapssjuk och pratglad tjej! Hon fräser åt Tengil ibland och också han åt henne mer sällan,  men han är mer kontaktsökande och de kan iallafall vistas i samma rum. ;) 

När jag kom hem i lördags hade barnen och Mattias fixat årets pepparkakshus! Kolla vilket bygge! =D Allt ätbart.
Det är alltid Mattias och barnen som fixar pepparkakshuset, deras grej. ;) Samma med julgranen. 

Trötthet till trots så såg vi på en film i lördags kväll (trodde i vår enfald att vi kanske skulle få sova bättre nästkommande natt och jag hade fått en liten powernap), jag har ju väntat länge på spökfilmen "Crimson Peak"! Den var inte läskig som jag hoppats den skulle vara, men ganska mysig. 

Söndagmorgon, eller förmiddag eftersom det blev lång morgon i sängen, så såg vi Luciamorgon och tände tredje ljuset innan jag traskade till jobbet. Shit vad December gått fort! 
Vi fick besök av Lucia på jobbet i lördags, var elever från Härnösands estetlinje som kom och lussade (samma linje som jag gick i gymnasiet ;)), de var såå duktiga! Härligt att se de äldre skina upp. =) 

Idag har jag grejat fyra sorters godis, men det skriver jag mer om imorgon. Jobbat kväll och sen har vi sett på Bron första avsnittet, började se den för många år sen men kom av oss! 
Nu har jag ledigt i två dagar, yay vad mycket jag har att stå i! 
Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Åh vad mysigt med en liten ny lurvig familjemedlem! Hoppas hon ska trivas!
Fint pepparkakshus och godiset som jag såg på fb och insta såg oxå mumsigt ut. I år finns varken energi till godis elle pepparkakshus här hemma tyvärr. Jag hoppas julen blir god ändå 😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...