tisdag 1 december 2015

Kokoskaka att röra ihop, och lucköppning!

Den här kakan bakade jag till gamlingarna härom natten! Första gången jag gjort den, ville ha nåt enkelt att bara röra ihop och det blev gott! =) Ganska mäktig. 

Kokoskaka röra-ihop

3 dl socker
1 1/2 dl kokos
4 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g margarin eller smör
2 dl vatten
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser. Smält matfettet, häll i vattnet. Blanda allt till en smet. 
Häll smeten i en smord, bröad form, gärna springform på 24 cm. Grädda längst nere i ugnen ca 50 min. 



Så var då December här! Barnen öppnade såklart första luckorna idag, och ikväll såg vi hela familjen tillsammans på TV-kalendern. 

Vad tyckte ni? Vi tyckte den var ganska bra, kanske lite för många vuxenpoänger. Tror det kan bli bra, dock inte en av de bättre. 
Nu är det dax för mig att krypa i säng och se om jag får sova nåt, läsa några rader för att bli sömnig. Har totalt fel dygnsrytm för att kliva upp klockan 6, men har man utbildning så har man. Suck, sovit jättedåligt både igår efter jobbnatten och natten till idag. För lite sömn i kroppen och snart är det dax att jobba natt igen. 
Håll tummarna för att jag får sova! Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...