onsdag 11 november 2015

5-årskontroll, jobb och veckomatsedel v. 46


Nu börjar det verkligen bli vinter! Ishalka ute imorse, jag och Tiril följde Kiron till skolan och såg två cyklister som halkade omkull inom loppet av en kvart. ;P Som tur var gjorde ingen illa sig. 

Tiril fick börja förskolan senare idag eftersom hon hade tid på BHV för 5-årskontrollen!
 
Vi tog bussen ner och var där i god tid, hon hann leka ganska länge i väntrummet. 
Hade förberett henne på att hon ev. skulle få en spruta, men det visade sig att det inte blev denna gång utan vi får en kallelse senare i år. Vi hade fått förvarning om att det är brist på vaccin så lite väntat var det, men ändå lite surt när man inte vet hur mycket man ska peppa henne för spruta. Men iallafall, vi ska alltså tillbaka senare också. 
Denna gång fick hon göra allt det vanliga, dvs. rita lite olika saker, klippa, hoppa på ett ben, stå på ett ben, berätta lite om favoritmat m.m och väga och mäta sig. (Hon sa lasagne, soppa med nudlar och makaroner, spaghetti och köttfärssås,  nudlar,  tomtegröt som favoritmat,  kul att skriva upp och själv komma ihåg). Hon väger 23 kg och är 119,5 cm lång (tror jag det var??), följer sin kurva perfekt. Vi hade ju också fått fylla i ett papper med lite frågor före.  Allt flöt på fint. =) 

Efteråt gick vi på stan och åt hamburgare till lunch eftersom vi ju missade den på förskolan. Kikade sen på leksaksaffären och köpte faktiskt julkalendrar, förra årets Lego Friends-kalender och förra årets Lego Star Wars-kalender, de var på rea och blir perfekta! =D Skönt att ha det avklarat, är ju inte så långt kvar till December. 
Hon fick också en liten Filly Fairy-ponny när vi kom hem, vi har köpt hem lite såna när de fanns på rea på Åhléns, fin liten belöning. 

Jag har jobbat ikväll, kortkväll. Jobbat med för mig nya vikarier både idag och igår (men det har gått jättebra), det är väldigt mycket folk som fattas just nu, många sjuka! Och många som blivit sjuka med kort varsel, bl.a. nu inatt så var ett tag rädd jag skulle måsta stanna kvar inatt. 
  Igår fick jag komma in nån timme tidigare då det saknades. Och arbetskompisar har fått jobba gaaaaalet långa pass. Mycket som går. 

Började iallafall veckan med utbildningsdag på jobbet, på min egentliga lediga måndag. ;) Men men jag fick ju två nätter ledig för förra utbildningsdagen så de timmarna togs ju igen nu då. Återigen en intressant men trött dag (jätteont i rygg och axlar efter en hel dags sittande!!!), på lunchen for jag, min kusin Linda och lillebror ner på Pinocchio och åt kebabskrov. Vi jobbar ju alla tre på samma arbetsplats även om Linda bytt avdelning nu. 

Imorgon och fredag är jag ledig (förutsatt att man inte blir inbeordrad eller nåt!!), ska bli skönt. Sen väntar jobbhelg t.o.m. måndag. 

Här är veckans matsedel, jag äter hemma endast två dagar denna vecka!! 
MÅN: Spättarullar med dillsås (Linas matkasse)
TIS: Pasta Bolognese ur frys (jag kvällsjobb)
ONS: McDonalds (jag kvällsjobb) 
TORS: Kycklingwok Paneng red Curry med ris 
FRE: Pannkakor (jag fest med jobbgänget)
LÖR: Korv och mos (jag kvällsjobb)
SÖN: Fryslasagne (jag kvällsjobb)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...