onsdag 14 oktober 2015

Pyssel med och för barn. =)

Hellu! Ännu en dag med fullt upp mest hela tiden, tror det inte blev förrän nu ikväll som jag suttit ner runt 5 minuter i sträck! 

Jag har inte slutat pyssla utan tvärtom pysslat mycket på sistonde! Här är några pyssel jag gjort tillsammans med och utan Tiril. 
Under hennes sjukdagar hemma började vi Halloweenpyssla lite. ;) Vi gjorde dessa fladdermöss av toarullar, ett ganska enkelt pyssel för barn. =) 
Tiril gjorde den rosa och jag gjorde den blå och den svarta. Först målade vi toarullarna med hobbyfärg (mer täckande), och sedan klippte vi ut vingar i skumplatta/gummiplatta (ritade ut konturerna först med vanlig penna). Målade vingarna, en sida i taget, med samma färg som kroppen och strödde direkt på glitter så det fastnar i färgen. 
Vek ner ena kanten upptill på fladdermusen och limmade dit ett snöre (knutit en knut på det så det limmades bättre). Vek sen ner motsatta kanten så snöret "satt fast", och fladdermusen fick öron. Gjorde motsvarande på nedsidan av fladdermusen, förutom snöret,  så den fick fötter.  . Sist av allt limmade vi dit ögonen. 


Och här målar Tiril en färdig trä-sats med fönstermobil!



För några veckor sen pysslade jag ett lätt förvaringspyssel.  Helt enkelt konservburk som jag tejpat mönstrad eltejp på. Spraymålat inuti och satt ett sött litet band med hjärtan. Nu förvarar hon många av sina smycken där. =)


Sist men inte minst blev det två små burkar till mitt syrum. =) Haft mycket liggande där osorterat. 
Även denna gång använde jag tejp, men washitejp. 

2 kommentarer:

Maria sa...

Du är så duktig som pysslar hela tiden! Du ger inspiration! Läser dina inlägg jämt men är mycket dålig på att kommentera! Måste skärpa mig! :)

Kram

Fangoria sa...

Tack Maria! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...