söndag 25 oktober 2015

Eget vin, kräftmiddag, stugdag och filmer!

Hej!
Herregud vad helgen har gått fort!! 
I fredags när jag vaknat buteljerade vi vårt vin (gjort på krusbär och äpplen från mina föräldrar) och satte egna etiketter på också, det kan man hitta hos gratisetiketter.se =) Vinet blev riktigt gott, smakar mest rosé. Man lagrar det med fördel några år men vi får väl se. ;) Starkt blev det iallafall så dricks med försiktighet, 18 %! 

Efter maten bjöd vi över Mark och Christina att smaka på vinet och surra lite, och det blev också varsin Hot Shot. Inte druckit det på flera år! (Galliano, kaffe och vispad grädde i shotglas). Gott! 

I lördags for vi hela familjen ner på stan, var en del vi behövde. Kom hem med bla. 4 par leggings till Tiril, Halloweenkostym till M, lite smink och en pyjamas till mig, kuddar, ljuslykta och kuddfodral från JYSK m.m. Rände runt på olika affärer. 
På Lidl träffade vi svärmor Haidie och Voitto som var på väg hem till oss för att gratta Kiron. =) Så det blev lite kalasande och paket igen! Han fick pengar på kontot, hängande Halloween-skelett och ett tufft klockpussel, inte hunnit fota det. ;)

Till middagstid kom Mats, Hanna och Clint! Äntligen blev den inplanerade men förra gången uppskjutna kräftmiddagen av! 
Kiron fick av dem nästan alla Tintin-filmer på DVD. Passande eftersom Mattias och barnen så fort vi åker bil nu lyssnar på kassett efter kasset med Tintin, sen Mattias var liten. 

Mums!


Idag for vi kring lunchtid upp till stugan! Var inte alls på humör för det, vi hade tidigare nån fundering på att sova kvar några nätter eftersom jag och barnen är lediga men det känns lite omständligt och vi har så mycket här hemma ändå. Och dessutom Halloweenvecka med pyntat här hemma. Så. Blev bara en "ställa-i-ordning-för-vintern"-tur. 
Men det blev iallafall riktigt härligt väder ett tag och det är ju så vackert. Blev sugen på att stanna iallafall men då måste vi hämta sakerna hemma och vet att det ändå inte är bäst läge just nu. Så, njuta lite i solen på altanen var det enda. ;) 


Nu har vi bl.a. ställt undan utemöblerna och rustat inne för ev. möss som brukar hitta dit. =P 
Mina föräldar kom upp och fixade med båten, och barnen följde med dem ner när de for så jag och M fixade klart det sista själva, lite effektivare så. 
Vi åkte sen ner till dem och åt jättegod laxmiddag med glass och hjortron till efterrätt, mums! 
Det har blivit en rysare varje kväll denna helg sen barnen somnat! 
I fredags spökrysaren "Haunt" (rätt så bra, en familj flyttar in i det klassiska spökhuset). 
Igår "Unfriended" där det gäller att hänga med i rutan hela tiden då allt utspelar sig via webcam och dataskärm med meddelanden och diverse, lite rörigt stundvis men den var spännande. 
Ikväll blev det en gammal 80-talare, "Dolls" som jag inte tror jag sett förr. Från 1987 och handlar precis som titeln hintar om läskiga dockor. ;) 
Sen såg jag en nu ikväll efter att M lagt sig, "I Spit on Your Grave 3: Vengeance is mine". Väldigt råa filmer men denna var långt ifrån lika plågsam att se som ettan och tvåan. 
Nu blir det sängen för mig med! Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...