tisdag 29 september 2015

Flower Power-fest! Och Veckomatsedel. v. 40

Hej! 

Jahapp ny vecka nya tag.;) Jag har jobbat kväll och nyss kommit hem. Kiron och Mattias har varit i Sundsvall idag, Kirons sista besök på ögonmottagningen.
Det blir en tur ner till Sundsvall imorgon också, Kiron ska på läkarbesök och då följer vi båda med. 

I lördags sov ju barnen hos farmor och vi var på Flower Power-fest på Sankt Petri Logen! Det var Mark och Christina som bjudit med oss. =))


Vi hade köpt meny med dryck, och tidsenligt till förrätt fick vi Ostfondue, huvudrätt världens godaste Oxfilé provencale och efterrätt After Eight-päron. =) Det blev också lite allsång och trevligt mingel, och senare också dans. 
 Vi hade jättekul och shakeade på dansgolvet! Vid 00 gick vi ner på Big Boy och åt nattamat innan hemgång. 

Söndag tog vi sovmorgon, satt och såg på flera avsnitt av LOST (vi har fortfarande inte sett klart sista säsongen, vi liksom bröt mitt it!) och bara slappade innan vi hämtade barnen på eftermiddagen. 
Hem och beställde pizza/sallad och såg Pingvinerna från Madagaskar-filmen, mys! 

Mattias, som kliver upp kl. 05.00, fotade "Superblodmånen" på måndag morgon. =) Hörde att på många ställen var det för molnigt för att se men här syntes det bra, om än det var svårt att fota. 

Mina fina älsklingar! 
Det har varit några soliga dagar här nu den senaste veckan, helt underbart, jag önskar jag hade tid att vara ute och promenera mer. Är inne i en ond spiral nu med för lite träning och det märks både psykiskt och fysiskt på måendet!! Ryggen är fortfarande inte helt bra utan jag har ofta ont, mest på kvällarna. Och så har man blivit småförkyld igen, känns som om det är mer regel än undantag nu. Depp. 
För övrigt rullar det på med rutiner och annat igen, snart dax för föräldramöten m.m. Och Kiron fyller år om ca 3 veckor, tiden går så fort! 
Igår satt jag halva dagen och gick igenom kläder efter kusinerna, Tiril fick en helt ny garderob. ;) 
Jag jobbar kväll imorgon också och har sen ledigt två dagar, hoppas hinna ha nån stund utan måsten då och bara stänga av hjärnan lite, känns som om jag alltid har något måste eller problem som maler i bakhuvudet!! =( 
Det är så läskigt att gå hem från jobbet nu när det är så mörkt och det har varit överfall här i stan. Men Mattias har köpt hem överfallslarm och en laglig "spray" åt mig för mina kvällsprommisar. Tragiskt att det ska behövas! Att man ska behöva känna sig så otrygg! 

Veckans matsedel ser ut såhär (kyckling och fisksoppa finns det recept på om ni klickar på rätten): 
MÅN: Snabbmarinerad kyckling i lergryta, ris och gräddsås
TIS: Pytt i panna och ägg (H jobbar kväll)
ONS: Fryslasagne (H jobbar kväll)
TORS: Fisksoppa med curry, vitlöksbröd
FRE: Tacos
LÖR: Grillkorv & strips (H jobbar kväll)
SÖN: Färdig biff och potatismos (H jobbar kväll)

Nu ska vi se lite LOST innan sovtajm. Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Vilken rolig fest!! Kan inte låta bli att le lite när jag läser att ni gick från festen vid 00.00. Lite lustigt hur det har blivit sen man fick barn, att man tycker den tiden är fullkomligt tillräcklig för att bryta upp från en fest. Innan barn var det ju så att den som gick hem 00.00 gick ju tidigt.. haha.. men det är samma här. Vid den tiden är jag helt slut numera 😁
Fina höstbilder på kidzen. Så skönt med denna varma fina höst!!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...