måndag 22 juni 2015

Semester och vår midsommar 2015.


Hej! Har inte fattat riktigt än att jag verkligen har semester nu!! 
Vi har haft en jättehärlig midsommarhelg. Direkt när jag jobbat klart min sista arbetsnatt for vi upp till stugan så fick jag sova några timmar där.
Mattias och barnen mötte Christina, Mark och Tim efter 12 och for till Valasjön för traditionsenligt firande där med trubadur, midsommarstång och dans kring den. I år dansade faktiskt ett av våra barn, Tiril! =) 

 Sen kom de tillbaka till stugan där jag just vaknat. Lagom till sen sill-lunch. =) 

 Christina hade gjort egen rabarbersnaps, farligt god! 

Jag hann med tidigare i veckan att sy varsin klänning/tunika till mig och Tiril, mor-dotter-matchning!

Vi hade riktig tur med vädret här i Norrland, superhärligt ute! 

 Middagen blev grillat nere vid vattnet, och sen satt vi kvar och bara mös i kvällssolen.






Lite fiske och grilla korv och marshmallows senare på kvällen innan barnen fick hoppa i säng. 
 Vi vuxna satt ute en stund till, men det är ett riktigt mygg-år i år så vi avslutade kvällen med tapas och spel inne , kom inte i säng förrän närmare 4!! Jag som är inställd på nattjobb var det ju inte så stor skillnad för, men nog fick både jag och M turas om att sova ikapp dagen efter.
  Vi fick på midsommardagen besök av min bror och lill-Bobbis, de hade med sig tårta. =) Jag var ganska pigg efter min tupplur men M var påtagligt seg hela dagen, blev inte många knop och kvällen avlslutades med "Rädda Willy 2". =) 

Kiron ritar av en trollslända. 
 Igår söndag blev det lite mer gjort, och vi hann också med mer fiske. En massa napp men ingen fångst. 
 M tog första doppet för året! 16 grader, huuu! 

Söta fågelungar hade fått sitt bo i en av våra "tallar" ? Precis utanför stugans köksfönster. Ovanligt lågt byggt bo men jag hoppas det gick bra för dem trots att vi var där. Och katten...


När vi kom hem fick jag mitt efterlängtade semesterbad! Behövligt då jag dragit på mig ryggont så här i början av semestern... 



Igår fick vi också ett sorgebesked igen, min fina moster Eivor i Fjärås (nära Göteborg) har gått bort. =´( Så sorgligt och ännu en person som gick för tidigt... Vi har spenderat många roliga somrar där som yngre. Naturälskare, djurvän och med den härliga göteborgsdialekten! 
Vila i frid fina fina moster! 

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Wow vilket fint midsommarväder ni hade! Ser så skönt ut!
Beklagar sorgen! Kram

Bettan sa...

Tyckte väl att jag kände igen M där uppe i västansjö. men var inte riktigt säker på om det var han eller inte. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...