onsdag 3 juni 2015

Hjälpa till med det jag kan...

Igår ägnade jag dagen åt att sy små änglavingar som Ia vill ha till de närmaste på begravningen, att lägga på kistan tillsammans med favoritblommorna... Mycket vacker idé och jag är glad att jag kan hjälpa henne genomföra den.  8 små vingar för ett sorgligt men vackert ändamål... 
My Angel up in Heaven ~ Skriven avDave Hedges
My angel up in heaven, I wanted you to know,

I feel you watching over me, everywhere I go.
I wish you were with me, but that can never be,
Memories of you in my heart, that only I can see.
My angel up in heaven, I hope you understand,
That I would give anything, if I could hold your hand.
I’d hold you oh so tightly, and never let you go,
And all the love inside of me, to you I would show.
My angel up in heaven, for now we are apart,
You’ll always live inside of me, deep within my heart.


Idag har jag också bakat en Silviakaka till begravningen. Måste baka en till familjen sen i helgen tror jag, lägger nog ut recept då! ;) 

Jag testade två varianter på vingarna och den jag inte gillade lika mycket behöll jag själv, en liten amulett i syhörnan. ;) 

Idag har jag som sagt bakat, "pluggat"/uppfriskat lite brandskydd eftersom jag ska hinna lära ut till de nya vikarierna på jobbet, och sen vid 14 hade vi APT på jobbet. Började tokhagla lagom till dess, tur jag kunde åka med bror. 
Var kvar på jobbet den timme som blev över innan kvällspasset började. 
Nu har jag 9 arbetspass kvar innan semestern!! Maken och barnen har 7 skol/arbetsdagar kvar, de går en vecka före mig. 
Imorgon jobbar jag delat, och på fredag förmiddag så det är full fart ända fram till begravningen! Ledig helg sen. 
Godnatt!! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...