tisdag 16 juni 2015

En snabb Birsta-tripp och enkel potatissallad.

Idag kom Mattias och barnen hem en sväng, eftersom Kiron hade tid på ögonmottagningen i Sundsvall. Han ser något bättre denna gång, ska fortsätta ha ögonlapp morgon och kväll bara. 

Jag följde med dem och sprang in på Birsta City en sväng för att se om jag kunde hitta nån klänning till dopet! 
Handlade två klänningar för mitt presentkort (fick lägga till litegrann), den långa ska jag ha på dopet (hade hoppats hinna sy en men det är bara att inse faktum..) och den kortare blir bra till vår hotelltripp tex. =) 
Jag hade också beställt en klänning på Nelly.com, till brors bröllop. Den kom igår, men jag var inte nöjd med hur den satt över bysten så den får åka tillbaka. Synd för annars var den jättefin och min stil. 
Som vanligt, ursäkta tröttfejset. 

Barnen och M åt middag med mig innan de for tillbaka till stugan. Vi fick ny Linas Matkasse igår, många roliga maträtter denna gång och här är Ugnsrostad rostbiff med krämig potatissallad. 
Den här potatissalladen var enkel och fräsch! 

KRÄMIG ENKEL POTATISSALLAD
Sätt ugnen på 250 grader. 
Lägg 1 kg färskpotatis (ev. delad i mindre bitar) på plåt med bakplåtspapper, ringla över 3 msk olja och krydda med salt och peppar. 
Tillaga mitt i ugnen ca 30 min till potatisen är klar. 
Blanda 2 dl matyoghurt, runt 1,5 dl hackad gräslök, 2 krm salt och 1 krm svartpeppar i en skål. Vänd ner den rostade potatisen och servera till tex. rostbiff, gärna med extra gräslök strödd ovanpå.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...