fredag 20 mars 2015

Tillbaka till jobbet, rocka sockor och filmtips!


Hallå eller! Jaha då var man ute i arbetslivet igen. =) Önska mig lycka till. ;) Varit lite nervig faktiskt!
Jag har haft en lugn fredag, sovit (eller i alla fall försökt sova) inför jobbnatten.

Jag har såklart rockat sockorna idag (eftersom jag sover nästan hela dagen imorgon när det är Internationella Downs syndrom-dagen! ). Och jag bar också vitt för de föräldrar som mist ett barn, och för alla änglabarnen. Självklart ska man visa sitt stöd alla dagar på året, men jag tycker ändå detta är ett fint sätt att uppmärksamma att alla är olika och alla är lika mycket värda ändå. För även om man tycker att det inte ska behövas, alla har väl sunt förnuft;
 NEJ, det har de inte! Mobbing och särbehandling är tyvärr så vanligt, och de som är annorlunda eller lite "egna" skrattas åt, tisslas om och möts av fördomar istället för förståelse och att bli sedda för den de verkligen är, att de får vara annorlunda!
Och för de som mist sitt barn så måste det bli mindre tabu att prata om förlusten och sorgen. Och att få känna sorg!

Mattias köpte hem så fina tulpaner igår, vi köper just nu i alla fall en bukett i veckan, det är så fräscht med färska blommor!
 
Det hamnade också jättevackra rosor bland inköpen! Synd att jag inte kan njuta av anblicken så mycket i helgen.

Gotrollen idag som också de är hostiga, jag hoppas att det går över under helgen.

Jag såg en så söt film igår, med vackert budskap och en del tårar. Ni kanske har sett den redan men har ni inte det, gör det om ni gillar romantik. =) "About time".

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...