söndag 22 mars 2015

Nattliga förströelser.

Hej! Snart är natthelgen slut, det känns bra att jag kanske kan kurera mig lite....
Natten som var hann jag med att virka en lååång volangscarf, 10 m tubgarn gick åt. Men den var faktiskt inte avancerad, var nog det simplaste jag virkat nån gång, eftersom det är själva garnet som ger effekten. =) Bara en lång radda med luftmaskor! Tog kanske 30 min? =)
Var längesen jag gjorde en sån här lista, så jag kör en om inte annat för att roa mig själv lite! Läs om ni örk.

Vad har du på dig?
Arbetskläder

Hur mår du?
Förkyld och hostig

Vad önskar du just nu?
Att jag låg hemma i min säng! =D

Vad har du ätit idag?
Hårdbrödmackor x 2, kycklinglevergryta och ris till middag. Och en banan. Och så några godisar faktiskt!

Vad ska du göra imorrn?
Sova ett tag, sen njuta av att vara ledig och greja lite hemma om jag hinner/orkar. Till kvällen blir det mysa till Jordskott.

Senaste köp?
Ett Minions-tyg idag från en grupp på Facebook.

Vad skrattade du senast åt?
Piff och Puff som söndagsmys innan barnen la sig.

Vad grät du senast åt?
Film, "About Time". Vacker.

Vad läser du just nu?
Eh... "Monstrets dotter" av Kristin Cashore, "City of Lost Souls" av Cassandra Clare

Senast sedda film?
"About time". Se den! =)

Vilken svordom använder du mest?
Ingen svordom egentligen men mitt vanligaste uttryck för frustration är BAJS!!
Annars Fan.  

Vem var den senaste som ringde dig?
Mattias

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Teater, dans, svenska och engelska.

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin eller Nektarin tror jag. =)

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Haha Cameron Diaz och Sanna Bråding. =P

Vad är du rädd för?
Förlust av de man älskar.

En person du tycker är snygg?
Jensen Ackles. Hallå eller?!














Blir du lätt svartsjuk?
Njae...

Din favoritkaraktär ur en serie?
Åh hmm vad svårt, finns så många! Gillar Eric och Lafayette i True Blood. =) Dean (ovan skådespelare!!) i Supernatural. Arya Stark, Tyrion Lannister och  Daenerys Targaryen i Game of Thrones.

Vem skrev senast till dig på facebookchatten?
Kvinnan som jag köpte Minion-tyget av.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Japanska

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Att göra något kul med familjen. Sen vore inte en lugn spa-dag helt fel!

Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Oj... Jag ser ju på en del men haha tror inte man vill leva i dem, otäcka grejer! =P Kanske Gossip Girl då.

Som barn, vad ville du bli när du blev stor?
Veterinär eller Arkeolog.

Vilken är din favoritdoft?
Mina barns nytvättade hår.

Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Spenderar dem med min familj.

Vilket är ditt favoritverktyg?
Haha sprätten kanske?

Vilken är din bästa danslåt?
Gangnam Style!

Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Snyggt sittande klänningar och jeans.

Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Åka på semester med familjen. Fixa det vi behöver fixa på hus och stuga. Spara.

Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Tror det blir min Fisksoppa med curry, stor favvo hos hela familjen, eller min Citronsås/Fuskhollandaise till fisk, den används flitigt!

Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Eurodance och techno. Många roliga fest och dansminnen. Sen finns det ju andra musikstilar för annan nostalgi, som tex. melodifestival 2010 för det spelades på radio under dotterns förlossning...

Vad gör dig riktigt förbannad?
Trångsynthet och självrättfärdighet.

Har du något riktigt bra husmorstips?
Näää....

Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Nej det tror jag inte?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...