tisdag 17 mars 2015

Lite glädjeämnen, hosta och veckomatsedel v.12.


 Hej! Igår hade vi lite måndagsmys till superba serien "Jordskott", Mattias hade köpt med sig brie, jordgubbar och vitt vin! 

Natten till idag sov jag superdåligt, min hosta har bara blivit värre så jag väcktes av den hela tiden och slumrade till mellan varven! Högt under huvudet hjälpte inte så mycket. Så jag var jättetrött imorse!! La mig igen och slumrade en timme när jag varit med barnen till skolan/förskolan och stökat undan lite hemma. 

Således inte gjort många knop här idag, inte ens nåt kreativt. Kollade igenom "nya" textilier inför våren, ska sy lite kuddfodral och gardiner när ork finnes. Förmodligen både lite hit hem och till stugan. 

 I veckan (fredags?) virkade jag denna klänning tänkt till Barbie, men den blev mer passande till en lite mindre docka som Tiril hade. =) Övning ger färdighet! 

Idag har Tiril gjort denna fina familjeteckning på förskolan. Visst är det porträttlikt, speciellt håren?! =) Vi är glada och hoppar, så ni vet! 

Och här är veckans matsedel. Vi har full frys med färdiglagat så det blir lite sånt denna vecka också. 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...