söndag 8 mars 2015

En vårig och mysig helg!

Så var sportlovet slut! Helgen har gått vansinnigt fort. 

Igår var det mindre roligt väder ute, blåste småspik, men vi var ut en sväng till backen bortanför förskolan så en ivrig pappa, en ivrig Kiron och en motvillig Tiril fick åka lite bob. Nästan all snö har ju smält bort! Förstår inte hur Kiron ska kunna åka skidor på skolan imorgon som de tänkt...=P 
Blev en liten promenad sen också. Jag blir slut och yr, och får magont och illamående fortfarande av att röra mig mycket, men jag måste ju försöka iallafall. 
Blött i skogen! 

Traktorerna har varit flitiga och skottat jättesnö/smutshögar här och var. 


Vi hade några förpackningar vaniljvisp som höll på "gå ut" så jag gjorde lite hem-glass med mjölkchoklad och marshmallows. Frös in till idag och räcker såklart många portioner till.  Mums! 

Till lördagsmiddag gräddade M frasvåfflor! Ännu mer mums! 

Och efter Melodifestivalen när barnen lagt sig dukade vi fram ostar, räkor och tillbehör och hade vuxenmys. 

Såg en film jag väntat lääänge på, "The Woman In Black 2-Angel of Death". Den var läskig och sevärd men inte alls lika läskig som ettan. 

Idag var det finväder igen! När vi vaknade var det sådär jobbigt varmt i sovrummet, det är det som är det jobbiga med de soligare årstiderna, att vårt sovrum ligger mot solsidan på morgonen. 
Satt för första gången i år ute och åt frukost! Helt ljuvligt. Jag läste ut Engelsfors-trilogin, vilka bra böcker och förstår att de blivit en världshit! 

Imorgon är det dax för skola och förskola för barnen. Nu får de lov att hålla sig friska! Tiril har en envis hosta mest om nätterna men är annars pigg. Hon har ju varit sjuk så galet mycket de senaste månaderna!! 

Såklart kan jag ju inte gå en hel helg utan att pyssla med nåt...så jag har stundvis virkat dessa Engelsk konfekt-godisar, 13 st hittills och jag lär göra fler. Inte perfekta men de duger till det de är tänkta, och jag behöver köpa mer passande garn. ;) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...