lördag 14 februari 2015

Pyssel, brunch och tid på tu man hand!

Glad alla hjärtans dag på er! Hoppas ni får en bra dag! =) 

Det blev två hjärt-pyssel till för min del. 
Jag gjorde ett hjärta av ståltråd, knappar och pärlor... (Enkelt att se hur jag gjort antar jag så behövs ingen beskrivning. ;)) Ståltråden är alltså i två varv. 

Och så har jag gjort en "mobil" av trähjärtan med vårt bröllopsdatum och barnens födelsedatum på varsitt hjärta.  Skriften gjorde jag som jag brukar, rita av med nåt snyggt typsnitt från datorn, rita sen av spegelvänt på andra sidan papperet (håll mot ett fönster), fyll i med ordentligt med blyerts. Lägg sen papperet med "avigskriften" mot där texten ska sitta och fyll i bokstäverna på den "räta" sidan. Då förs blyertsen över till föremålet du vill texta på. Sen är det bara att fylla i texten med spritpenna. =) 

Ja, vi har fortfarande inte skaffat förstoring på familjebilderna med Tiril *skäms*. 


Ett sånt här set använde jag. ;) 



När jag hämtat Kiron igår hade M kommit hem före oss och dukat upp såhär på bordet. =D. Jag fick doftande bodylotion, litet och naggande gott, vi ska ju gå ut och äta och gå på bio ikväll så vi lägger pengar där istället. 

Haha jag tränade zumba igår och skivan satte igång av sig själv i datorn medan jag hämtade toningsticksen. Så när jag kom tillbaka stod barnen och dansade. Lyckades bara fånga Tiril på film. ;) 

 Idag bakade jag kanelscones till sen frukost/brunch, och M stekte ägg i vår hjärtform. Jag tog ut två av sconesen till hjärtan med pepparkaksform. Hjärtlig brunch! 

Vi hade inte tänkt fira på nåt speciellt sätt, kanske laga nån extra god mat, älskar varandra gör vi ju varenda dag ändå ;). Men så fick vi erbjudande om barnvakt så då passar vi på att gå ut på restaurang, och på bio ikväll! 
Gissa vilken film!  =P Men vi funderar faktiskt t.o.m. på att se två filmer, passa på nu när vi har chansen! 

Ser fram emot att spendera tid på tu man hand med mitt livs kärlek ikväll! ;) 


1 kommentar:

Catarina sa...

Kan väl aldrig vara Fifty shades....? ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...