måndag 1 december 2014

Stor fest med jobbet!

Ny vecka nya tag!! Började inte så bra då... Tiril har haft mycket magont inatt och var vaken flera timmar, sprang på toa utan att det kom så mycket. Vi tror att det beror på att hon ätit för mycket pepparkakor, de hade myst med pepparkakor och Scooby Doo igår när jag jobbade och  hennes mage är väl fortfarande lite känslig. 

Jag fick iallafall till slut gå ner och lägga mig i lekrummet, och vi bestämde att M fick vabba för ingen av oss hade egentligen sovit,  inte Kiron heller, han blev också hemma. Var bara jag som traskade iväg imorse, trött trött trött som så ofta av olika anledningar. Men det har gått. Och Tiril mår bättre nu. 
 Nu lägger M barnen, jag hade tänkt köra ett zumbapass men både jag och M har blivit rätt förkylda och är ju så trött så jag vill bara duscha och sen krypa i säng. Dålig karaktär idag men halsen kliar och kroppen gör ont. =( M som var riktigt förkyld för bara några veckor sen! 

Valt ut några bilder från vår julfest i fredags. Kommunen hade ordnat en julfest för sina anställda från alla olika förvaltningar, den hölls i Härnösands arena, i nya curlinghallen som också är en evenemangslokal. ;) Det var vår julklapp i år. 1200 pers anmälda, och de berättade på kvällen att 200 yrkeskategorier var närvarande! Coolt. =)

 Jag och bror hade sökt och fått kompledigt, annars skulle vi ha jobbat kvällen. 

De flesta från vår avdelning gick och vi träffades alla utom Linda först hos Nadde. 

Vid 18 öppnade festen, var en stunds köande men vi var ganska tidiga ändå. Trots det fick vi faktiskt inte plats alla vid samma bord, (vi mötte upp med andra avdelningar från Koltrasten så vi blev en bunt), och vid de flesta borden satt det redan nån grupp. ;) 

De flesta från Koltrasten satt här...

...utom vi tre som fick sitta vid bordet bakom. Men det var roligt ändå! Och tekniskt sett är det bara jag av vi tre som är på Koltrasten nu, Kerstin är sjuksköterska i hela kommunen och Jenny har börjat jobba på nya boendet i stan. ;) 

Under kvällen rullade ett bildspel med instagrambilder som hashtaggats med "Julfesthärnösand", på en vägg. Blev bra många bilder innan kvällens slut och rätt var det var såg man nån man kände på väggen men som man inte träffat "IRL" under kvällen eftersom det var så mycket folk, hehe! Här är iallafall vi på väggen! 


Var ju som sagt en del folk jag känner där men inte jobbar med, bla. Theres! =D 

Bror min. 

Kusiner och arbetskamrater, Linda, Johan och jag. 

Vi bjöds på julmat (som inte var så mycket att hurra för), dryck fick man själv köpa i baren. Det delades ut lite priser, ett jättebra liveband spelade partymusik...

...och det dansades en hel del! =) Jag var också och svängde de lurviga ett tag innan vi måste åka hem jag och min bror, vi jobbade morgon dagen efter. Druckit lite vin men slutade vid 21, vi for kring 23, kom i säng kring 00 men sov ju asdåligt eftersom jag också druckit kaffe på festen till efterrätten. Suck vilket misstag. Jaja. En skitrolig fest var det iallafall, jag hoppas de kör repris nästa år! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Vad kul att er kommun verkar bry sig om sina anställda. .. det kan man väl bara drömma om här där jag bor!! Såg ut som ni hade mycket trevligt! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...