söndag 7 december 2014

Andra advent!

Jaha så var denna lediga helg slut! Nu jobbar jag natt fram t.o.m veckan före jul. Känns som om jag inte kommer hinna fixa allt inför jul som jag egentligen vill (tex. sy julklappar och testa de godisrecept jag vill testa) men jag får väl släppa på lite måsten...

I eftermiddag var jag iväg och veckohandlade och passade dessutom på att handla klart nästan alla julklappar, har kanske 2-3 st kvar. =) 
Sen kom mina föräldrar på besök, hade med sig rabarberpaj och bror och Robin kom också och fikade, mysigt! Mamma och pappa stannade sen kvar på middag hos oss, Kycklingsoppa med nudlar, jättegod soppa som jag kommer att lägga ut recept på, förmodligen imorgon. 

 Stressade lite ikväll då jag inte har tid att baka med barnen nån dag framöver och ville gärna fixa det med dem, så innan de gick och la sig så bakade vi årets plåtar med lussebullar. De uppskattade det mycket faktiskt, bra ålder för dem att vara med och baka nu. =) Det blev allsköns olika figurer som myror, möss, snögubbar och för makens del troll och återigen Cthulhu, hehe! 


Och innan M gick och la sig såg vi ett avsnitt av "Supernatural" och provade gottepåsen vi köpte igår, med Brieost, Ädelost och salami. Mums! 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...