fredag 14 november 2014

Piffat anslagstavla till syhörnan!

Trevlig fredagskväll på er! Själv har jag jobbat, ska som vanligt hoppa i säng nu och läsa en stund, jobbar delat imorgon. 
För övriga familjen väntar en spännande dag, Kiron ska ha bowlingkalas...;) Är sååå sur för att jag inte kan vara med. Men vi har skjutit på Kirons barnkalas så länge redan och så gällde det att hitta en lämplig helg med bowlinghallen också. 

Har pysslat lite! För en tid sen köpte jag en anslagstavla i kork, från en tjej på facebook. Och den har jag nu klätt med rostyg jag fått av Ia. Vit botten, även om det ser lite blått ut här. Hade två bitar så jag fick skarva i nederkant, satte spets över sömmen. En hjärt-applikation och rosettband fick det också bli. =) 
Innan jag häftade fast tyget på baksidan så zickzackade jag runt alla kanter så det inte ska fransa sig. 

Suddig bild, men sakta men säkert blir syhörnan mer som jag vill ha den. Jag ska måla skrivbordet och hörnhyllan, och behöver också mer förvaring (vita korgar helst. ;)) Blir ju mycket ljusare sen. 


Och när vi ändå är inne på tyg...Beställde idag dessa två tyger i bomullsväv (stumma) från Membadesign, gissa vem som blir glad? http://membadesign.hemsida24.se/store

Godnatt! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...