lördag 22 november 2014

Fläskfilégratäng med philadelphiaost och paprika!


Trodde jag skulle hinna med ett längre inlägg idag men tji fick jag. Har iallafall ägnat dagen åt att byta textilier (gardiner, kuddfodral och dukar) i hela huset. =) 

Tiril har fortfarande magsjuka, kräkts en gång idag och har diarré.. Fjärde dygnet nu!!! Hon blir alltså hemma på måndag också, får se hur vi löser det... 

Iallafall, vi har haft en bra dag trots allt, hunnit med megamys som jag skriver om imorgon, och fix i huset som sagt. 
Till middag provade jag ett nytt recept på fläskfilégratäng,supergott!! Jag halverade eftersom originalreceptet var för 8 pers... Hittade receptet här! Mitt recept är dock för 4 personer. ;) 
FLÄSKFILÉGRATÄNG MED PHILADELPHIAOST OCH PAPRIKA
1 fläskfilé
1,5 paprika 
100 g philadelphiaost
2,5 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 dl mango chutney (medium stark)
1 vitlöksklyfta
1/2 tsk sambal oelek
1/2 tsk salt
1 nypa  svartpeppar
1 dl riven ost

Gör så här:
Ansa fläskfilén och skär den i skivor. Banka ut skivorna lite och bryn dem i omgångar i en stekpanna. Krydda dem med salt, peppar och grillkrydda. Lägg köttet i en ugnsform.
Skär paprikan i strimlor och lägg över köttet. Blanda ihop philadelphiaost, grädde, creme fraiche, mango chutney, vitlök, sambal oelek, salt och peppar.
Häll över såsen och toppa med 1 dl riven ost. Gratinera i ugnen på 200 grader ca 30 minuter. 
Vi åt med strips och sallad till! Mums! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Åhhh maträtten lät mumsig! Mindre mumsigt med Tirils magsjuka dock! Roligare kan man ha.... kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...