tisdag 7 oktober 2014

Recept Snickarlåda med korv!

Hej! Här kommer recept på dagens middag, Snickarlåda! 
Gillades av oss vuxna men barnen får nog vanlig korv och potatis nästa gång (då behöver jag ändå inte möxa med att göra två olika rätter,  bara en bit på denna och ta undan deras del )

SNICKARLÅDA
400 g falukorv
6-8 potatisar
2 morötter
2 gula lökar
50 g rotselleri (den gav inte så mycket smak så den kan nog hoppas över om man inte har det hemma ;))
4 ägg
4 dl mjölk
2 tomater
2 dl riven ost
Persilja
Salt, peppar
Koka först potatisen delad i bitar och morötterna och rotsellerin tärnad/slantad. 
Sätt ugnen på 225 grader. Hacka lök och tärna korv. Fräs korv och lök i matfett några minuter, och lägg sen i ugnsform. Om du vill kan du fräsa potatis/morötter/rotselleri en stund och krydda på dem lite. Häll över det också i ugnsformen. 
Vispa ihop ägg och mjölk, krydda med salt och peppar. Häll detta i ugnsformen. 
Skiva tomater och lägg ovanpå, strö till sist över riven ost och lite peppar. Grädda ca 20-25 min tills äggstanningen stannat. Strö över persilja och servera, gott! 

Varit på föräldramöte ikväll, och efteråt blev det en mugg te och lite pyssel fast jag tänkt lägga mig tidigt... Har för övrigt pysslat till och från hela dagen. Mer om det får ni se imorgon hoppas jag. ;) Godnatt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...