söndag 12 oktober 2014

Lugn och skön helg med lite pyssel och bakning.

Hej. 
Ja så är helgen över för denna gång, går för fort! 

Mitt pyssel igår var dessa, mer "pinnpyssel". =) En gran (första julpyntet!! =D) och ett hjärta, båda i pil. 

Sen  har det också blivit två till stjärnor, jag gjorde ju en större förra året men den är undanstoppad än så länge. Jag fäster ändarna mot varann med några varv ståltråd, och binder sen snöre över.


.

Hela lördagen blev lugn, när M och Kiron kommit hem åt vi lax och potatis. När barnen la sig hade Tiril 39,6 i temp, pratade med 1177 än en gång eftersom hon klagat över sån halsont under dagen och inte kunnat äta riktigt. Vi skulle höra av oss under söndagen för tid på jouren... Sen såg vi "The House on Sorority Row", originalfilmen (från 1983, älska 80!!) , förlagan till fredagens film. =)

Tiril vaknade upp piggare idag! Underbart! Vi var ner till vårdcentralen med henne ändå, men halsprovet gav inte utslag iallafall. De sa att de kunde vara för tidigt, lättare att se imorgon.  Hon blir hemma imorgon så får vi se sen, hoppas det håller i sig! 

Idag har jag bakat mitt älskade valnötsbröd, åh alltid lika gott!!! 



Blivit lite sytt också, skönt att äntligen sitta vid maskinerna en stund. Alldeles för sällan nu! 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...