fredag 5 september 2014

Pyssel och inredning!

Hej! 
Jag skulle ju visa vad jag pysslat med under mina vabb-dagar...;)
Spraymålar ju saker lite emellanåt då och då, hipp som happ är det klart. Roade mig lite med att kalkera fin text till denna f.d. fruktlåda och skriva i med spritpenna. Du skriver alltså av texten från datorn/utskrift på ett papper, fyller i med ordentligt med blyerts på baksidan av papperet spegelvänt, sen håller du papperet mot stället där du vill ha texten och fyller i från "rätta hållet" så den spegelvända texten färgas av mot underlaget (blir ju rätt håll på underlaget). 
Nu är fruktlådan en brödlåda istället (för tillfället iallafall...)! 

Blev också lite fin text på lappar, med små kloka ord! Enkelt pyssel, med brända kanter runt brunt papper. 

Har också blivit lite terapi-handsömnad av små filtfigurer! De är rätt beroendeframkallande. Mönster ur boken här på bilden. ;) Gullig Chihuahua, Iskänguru, Tankfull Kanin, Panda, Retroalien och Vargluvan heter figurerna jag sytt. 

Blev också en egen figur efter en teckning Tiril ritat. Hon har valt färgerna, och de smala armarna och benen gjorde jag av flätat brodyrgarn. 

Mer spraymålning, hinden ni fick se igår på den "nya" lådan. 


Och sist men inte minst en enkel upp-piffning av whiteboardtavla som jag fått av min bror med familj (danke!!) Satte bara spetstejp runt kanterna för lite mer "jag"-stil. ;) Nu slipper jag de små lapparna till veckomatsedeln! 

Här är också vad jag handlat från Ofelias hus som lägger ner och har utförsäljning! Kika dit medan det finns saker kvar! 




Ikväll är vi bortbjudna på något vi sett fram emot länge! Vi är ju inte tipptopp hälsomässigt, M har också blivit förkyld nu, men vi ska dit en sväng iallafall eftersom det känns viktigt (och det är fler som är förkylda där ;)). Jag har sytt en ny klänning lagom till detta, den får ni kanske se imorgon om jag hinner blogga, jobbar ju  också! Ha en fin fredagskväll och pöss! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...