tisdag 20 maj 2014

Skön ledig tisdag.

Tjohej vad denna dag gick fort. Sov inte så jättebra inatt, barnen var vakna i omgångar...så man var lite halvdöd när klockan ringde.
 
Vi kom i alla fall iväg med Kiron till skolan. På väg hem igen mötte vi denna söta varelse! Inte ofta jag sett en riktig snäcka med skalhus faktiskt. Vi såg även en snigel, utan hus ;) Är väl vädret som lockar fram dem.
 
På förmiddagen var det mulet väder så jag grejade med lite innesysslor. Tiril höll sin vana trogen, fylla vardagsrummet nere med massa leksaker från hennes rum...
 
Till lunch blev det uteväder så lunchen åts ute, sen läste jag lite medan Tiril lekte. Ångrade att jag inte tagit chansen att dammsuga medan det var mulväder! Om det nu ska finnas nån nackdel med sol...
Minuterna efter att dessa bilder togs halshögg Tiril denna blomma, ville plocka den till mig. Sötnos.
 
Sen kom mina föräldrar och Ludde på besök. De hängde med och hämtade Kiron på skolan, en glad överraskning för honom!  
 
De hade också med sig ett bil-lass med pysselmaterial och en balja bruksföremål som jag ska gå igenom. Rena julafton, men maken är lagom road, haha!
Mina föräldrar stannade på middag. M kom inte hem förrän kring 20 ikväll eftersom han varit uppe i stugan och grejat med vattenpumpen, så barnen såg inte mycket av honom idag!
 
Tyckte barnen var så söta här, mycket bråk ibland men mellan varven synkar de så bra ihop och leker så det står härliga till!
 Tiril hjälper Kiron knäppa sin dräkt i ryggen.
 
Vi såg Maria Wern ikväll, jag har verkligen längtat efter nån TV-deckare att mysa till! Ett tecken på sommar. =)
 
Goodnight sweethearts!

1 kommentar:

Anonym sa...

gud va mysigt ni hade det igår=)! vad roligt med pysselgrejer, vilka bra föräldrar du har=)!

vi har massor av såna där sniglar med hus här, men det är väl olika vart man bor antar jag.

kul med deckare, det känns väldigt somrigt ja. har varit dålig på att följa Maria Wern, men det kanske man skulle satsa på=).

kramisar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...